A Ferrari pilótájaként Sebastian Vettel még nem szokhatott hozzá, hogy fél másodperces előnnyel legyőzi a Mercedeseket az időmérő edzésen, de a Kínai Nagydíj alkalmával ez is megtörtént, ráadásul a Scuderia 2004, vagyis az első sanghaji verseny óta először kezdhet a pole pozícióból itt, és megtörték az Ezüstnyilak 2012 óta tartó szombati uralkodását is a jellegzetes pályán.
A rekordoknál maradva az is beszédes, hogy a Ferrari 2006, vagyis Michael Schumacher és Felipe Massa szereplése óta nem tudta egymás után kétszer is kisajátítani az első rajtsort, de mégsem ez, hanem az egész paddockot megdöbbentő előnyük a legnagyobb szenzáció az időmérő edzés során.
Kimi Räikkönen már pénteken is Lewis Hamilton nyomába eredt, de Vettel az első két szabadedzésen még nem sokat mutatott. Elismerte, a beállítások terén kissé tanácstalan volt, de a szombaton megrendezett harmadik szabadedzésen már ő zárta az élen a köridőtáblázatot, majd az utolsó Q3-as körén ismét elorozta az első rajtkockát csapattársától.
Hihetetlen az autó és egyre csak jobb lett
– nyilatkozta az 1:31.095-ös pályacsúcsa után. – Már az edzés elejétől elégedett voltam a beállításokkal. Meglepődtünk. Az első három versenyhétvége kissé különbözött egymástól, a pályák is másak, szerintem meglepetés, hogy ekkora előnyünk van – ismerte el Vettel, majd a Sky Sportsnak rámutatott, hogy az elmúlt hat év során itt nem lehetett legyőzni a Mercedest az időmérőn.
„Ez jó hír – kommentálta a sikerét. – Megmutatja, hogy vannak lehetőséget az autóban, és ha ki tudjuk hozni belőle, akkor jól alakulnak a dolgok. Ha beletalálunk [a beállítások] közepébe, az segít javítani a teljesítményt, bárhol is vagyunk a mezőnyben. Ma talán ez történt. Nem tudom, hogy a többiek küszködtek-e az abroncsaikkal, de nekünk minden eléggé simán ment.”
Az utolsó mért kör utolsó szektoráig úgy tűnt, hogy 11 hónapos böjt után Räikkönen újabb pole pozíciót szerezhet,
hiszen addig gyorsabbnak bizonyult Vettelnél, a két Mercedes pedig az utolsó próbálkozást feladta már. A négyszeres világbajnok azonban a végén előnyt talált és 87 ezreddel az övé lett a gyorsabb kör. A Sky Sports szakértőjeként dolgozó Nico Rosberg elárulta, idegőrlő ez a helyzet, ő is sokszor átélte, hogy végig gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, mégis a csapattársáé lett a pole.
„Egyre többet tanulunk az autóról és egyre többet hozunk ki belőle – mondta Räikkönen. – Ha egy autó működik valahol, akkor mindenhol jónak kellene lennie és szerintem eléggé következetesen viselkedik. Egészen elégedettek vagyunk a dolgokkal” – tette hozzá, bár a 2. helyét csapattársa mögött úgy jellemezte: „Távol van az ideálistól.”
A Ferrari meglepetésre Vettel révén két győzelemmel kezdte a szezont, Ausztráliában egy virtuális Safety Car-fázis, Bahreinben pedig az egykiállásos taktikára való átállás hozta meg nekik a sikert.
Rosberg kiemelte, mivel a Ferrari és a Mercedes pilótái is lágy gumikkal kezdenek, nem könnyű a Mercedes helyzete a várható egykiállásos taktika miatt. „A Ferrari tanult a bahreini hibájából és most nem hozzák újra helyzetbe a Mercedest. Ők is egy kiállásra hajtanak. A Mercedes csak a hőmérsékletek emelkedésében bízhat, hogy majd attól hirtelen sokkal jobb lesz az autójuk a keményebb gumikon.”