A hibridkorszak kezdete, 2014 óta nem fordult elő, hogy a Mercedes a két nyitóversenyből egyiket sem tudta megnyerni. Sebastian Vettel Melbourne-ben a szerencsés időpontban érkezett virtuális safety carnak, míg
Bahreinben annak köszönhetően aratott diadalt, hogy a Mercedes későn adott engedélyt Valtteri Bottasnak a hajrá megindítására.
Ausztráliában Lewis Hamilton dominált az edzéseken, a kvalifikáción több mint 6 tizedmásodperccel utasította maga mögé a Ferrarikat, és a kerékcserékig stabilan őrizte a vezetést. Vettel azonban a virtuális safety car alatt tudott kereket cserélni, ezzel Hamilton elé került, aki hiába tapadt a Ferrarira, nem tudott előzési pozícióba kerülni a szűk városi pályán.
Bahreinben a Mercedes váltócseréje jelentősen csökkentette Hamilton győzelmi esélyeit (a címvédő csak a 9. rajtrácsról indulhatott), de az egyedi lágy-középkemény gumistratégiának és a 26. körre kitolt kerékcserének köszönhetően mégis fenyegetni tudta a vezető Ferrarit. Valtteri Bottas remek rajttal megelőzte Kimi Räikkönent, majd amikor a Ferrarik kereket cseréltek, a Mercedes rögtön kihívt finn pilótáját is frissítésre. Ezután viszont hezitáltak: nem tudták eldönteni, hogy a Ferrari kihozza-e még egyszer a vezető Vettelt, és mire rájöttek, hogy nem, már hiába sürgették Bottast.
A finn az utolsó 10 körben megszorongatta a Ferrarit, de megelőzni nem tudta.
„Nem ilyen szezonkezdésről álmodtunk. Egymás után két versenyen csak a károkat csökkentettük az egyik autóval, és elbuktuk a győzelmet a másikkal" – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak.
„Mindkét futam szoros befutót hozott, de ettől nem érezzük jobban magunkat, épp ellenkezőleg: inkább bosszantó, ami történt."
A Ferrari mellett a Red Bull is gyorsnak tűnik, annak ellenére, hogy technikai hibák miatt mindkét autójuk hamar elvérzett Bahreinben. Daniel Ricciardo állítja: a verseny elején „könnyedén lépést tudott tartani" Räikkönennel. Wolff a futam értékelése során azt mondta, a Mercedesnek 90 százalékos esélye volt a győzelemre, de nem tudtak élni vele.
„Rendkívül szoros az élmezőny 2018-ban.
Már Melbourne-ben láthattuk, hogy abszolút nem fér bele, hogy hibázzunk, vagy bármit ne csináljunk tökéletesen.
Bahreinben egy teljesen másfajta versenyt láthattunk, amit különféle okokból elveszítettünk. A feladat nem változott: ahhoz, hogy nyerni tudjunk az idén, a legjobbunkat kell nyújtani" – szögezte le az Ezüstnyilak vezére.
„A csapat helyesen reagált a leintés után Bahreinben – folytatta az önostorozást Wolff –, mert ahelyett, hogy ünnepeltük volna a 2. és a 3. helyet, rájöttünk, hogy valójában ez volt a minimálisan elvárható eredmény."
A Mercedes abban bízik, hogy a hétvégi Kínai Nagydíjon megtörik az idén őket sújtó átok, és győzni tudnak. A statisztikák is alátámasztják a csapat optimizmusát, hiszen
2012 óta egy kivétellel minden évben valamelyik Ezüstnyíl nyert Sanghajban.
„Örülünk neki, hogy két nagydíj jön egymás után, mert így nem kell sokáig várni, hogy ismét versenyezzünk. A sanghaji pálya mindig egy jó vadászterület volt számunkra – reméljük, sikerül helyrehoznunk az előző hetek ballépéseit egy olyan eredménnyel, ami méltó a Mercedeshez" – mondta Wolff.
Lewis Hamilton, aki egy szponzori eseményen vett részt szerdán Sanghajban, szintén bizakodó.
„Ez a pálya mindig is feküdt nekem. Bízom benne, hogy vissza tudok kapaszkodni oda, ahová az első két versenyen törekedtünk. Jönnek még jobb idők, de 17 ponttal vagyok lemaradva [Vettel mögött] és nem engedhetem meg, hogy ennél nagyobb hátrányba kerüljek."
A világbajnok arról is beszélt, hogy a Mercedesnek javítania kell a kommunikáción a Bahreinben tapasztalt rádióhiba után. „[A különbség] elenyésző, ami
még inkább kihangsúlyozza a [rádiós] kommunikáció fontosságát. Ilyen apróságokon múlhat, hogy 7 ponttal többet szerzünk vagy nem"
– utalt az első és a második hely közötti differenciára Hamilton.