Felemás érzések uralkodnak a Mercedesnél, amely a Bahreini Nagydíjon majdnem elkapta a Ferrari grabancát, miután a hétvége korábbi szakaszában alulmaradt velük szemben.
A győzelemnek azért érezhették meg az illatát, mert egy ügyes lépésnek köszönhetően Valtteri Bottas felzárkózhatott Sebastian Vettelre a futam hajrájában – a Ferrari alapból kétkiállásos taktikát tervezett a gumigyilkos pályán, ahogy a finn is, csakhogy utóbbi végül nem a lágy, hanem a középkemény abroncsokat kapta meg az első és egyetlen kerékcseréjekor.
Vettel ezt utólag "sakknak" nevezte,
mivel egy második kiállásra nem tudott volna elegendő előnyt kiautózni a lágy gumin, azokkal viszont csak borotvaélen táncolva, a tempót roppant finoman adagolva juthatott el a célig.
Bottas érezte, hogy van keresnivalója, de mint kiderült, neki sem voltak már túl jó állapotban a gumijai. "Tudtam, hogy [Vettel] szenvedni fog a végén és lesz esélyem. Próbáltam mindegyik kört és kanyart tökéletesen teljesíteni, hogy elkapjam, de ez sem volt elég. Elképesztően lelombozó, hogy ilyen jó tempót diktálva, ilyen kis lemaradással második lettem" – mondta.
Az egész versenyen küszködtünk a gumik túlmelegedésével, nagyon oda kellett figyelnünk rájuk
– részletezte a nehézségeket a Sky Sportsnak. – Az utolsó három körben az én gumijaim is kezdtek romlani. Az utolsó kör nehéz volt, több necces pillanatot is átéltem."
A kedvezőbb lapok ellenére az előzés mégsem jött össze neki. "Amikor a legjobb esélyem lett volna, az utolsó körben az 1-es kanyarnál, tudta, mire készülök. Láttam, hogy a féktávon belülre húzódik és nem fordul szélesen, így a 4-es kanyar felé is optimálisan gyorsíthatott ki. Észnél volt."
Ami vigaszt jelentett neki, hogy a Mercedes versenytempója erős volt, közelebb kerültek a Ferrarihoz, mint előzetesen remélték.
Toto Wolff csapatfőnök a Skynak azt mondta, a váltócsere miatt a 9. rajtkockába hátrasorolt Hamilton esetében végig az egy kiállást tűzték ki célnak, Bottasnál viszont menet közben döntöttek e mellett. "Nem tudtuk, meddig fognak kitartani a középkemény gumik – árulta el, pedig a pénteki edzésen Hamilton ment egy hosszú etapot velük. –
Valtterival nem tudtunk Vettel elé vágni, ezért raktuk fel neki a közepes keveréket.
Rögtön lila [leggyorsabb] első szektort repesztett, innentől tudtuk, hogy jó helyzetben vagyunk."
Utólag kicsit sajnálja, hogy Bottast nem kérték gyorsabb tempóra a táv közepén, mert akkor talán több lehetősége lett volna Vettel támadására.
A rajtbüntetés után Hamilton gyorsan áthámozta magát a lassabb autókon, Kimi Räikkönent talán erőből is megelőzte volna a 3. helyért, ha nem esik ki, de a győzelemért nem tudott csatázni. Kicsit morcos volt, amiért rádión nem mindig kapott megfelelő tájékoztatást, ám összességében nem csalódott. "A 9. helyről rajtoltam, 3. lettem, nagyon örülök. Egész jó kármentés volt" – nyilatkozta.
Max Verstappennel is ütközött a futam elején, akit trágár kifejezéssel illetett,
mert szerinte vetélytársa piszkos manőverrel próbálkozott. "Nagyjából egymás mellett haladtunk, de én elvettem a gázt, mert éreztem, hogy muszáj. Ő viszont jött tovább keresztbe és nem hagyott helyet, így összeértünk – osztotta meg saját nézőpontját a vitatott előzési kísérletről. – Meg kell néznem újra az esetet, de nem tűnt tisztességes manővernek."
"Örülök, hogy nem ment tönkre az autóm. Akkor nagyon nehéz helyzetben lennék, de már így is 17 pont a hátrányom."
A Mercedes autójának idén sem fekszik a nagy meleg, és Toto Wolff elismerte: csupán a Red Bullok és Räikkönen kiesésének köszönhetően kaparintották meg a 2. és a 3. helyet.