Már a Spanyol Nagydíjat követően szárnyra kapott a hír, hogy a tükrös szárny után a Ferrari energia-visszanyeréssel kapcsolatos trükközése jelentheti a fő beszédtémát. A riválisok az ügy tisztázására kérték az FIA-t, miután arra kezdtek gyanakodni, hogy a Scuderia az akkumulátor-kimenet manipulálásával rövid ideig 20 lóerős teljesítménytöbblethez jut az időmérőn úgy, hogy az engedélyezett 4 MJ-nál több energiát hív elő.
Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkör nélküli elnöke korábban sürgette az FIA-t, hogy lehetőleg Monacóra tisztázza az összes szürke területet a szabályokban.
A szövetség, noha hivatalosan nem reagált Lauda szavaira, úgy tűnik, hallgatott a kérésre, és a Monte-carlói verseny első szabadedzésétől kezdve olyan eszközt szerelt a Ferrari hibrid rendszerére, ami lehetetlenné teszi a trükközést az energia-visszanyeréssel.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója igyekezett leszögezni, hogy semmilyen bizonyítékot nem találtak a Ferrari szabályszegésére, de továbbra is elemzik az első öt versenyen gyűjtött adatokat, a Ferrari pedig teljes mértékben együttműködik.
A Ferrari a hibrid éra kezdete óta a mezőnyben egyedülálló módon két külön akkumulátort használ az akkumulátorházon belül. A riválisok azzal a sejtéssel álltak elő, hogy a maranellóiak különleges akkumulátor-kialakítása teszi lehetővé, hogy egy második kimenetet is csatlakoztassanak az ERS-hez és így időszakosan átlépjék az engedélyezett 120kW-s határt úgy, hogy egy chip segítségével megkerülik a mérőszenzorokat.
A riválisok állítják, a bakui GPS-adatok alapján hirtelen 20 lóerős teljesítménynövekedésre lettek figyelmesek a Ferrarinál az egyenesekben, ami a köridőben 3 tizedes javulást jelentett. Mindezt a Spanyol Nagydíjon azonban már nem tapasztalták.
A szövetség leszögezte: a Ferrari eltérő rendszerének kialakítása önmagában nem szabálytalan, de ha bármelyik csapat meg van győződve a vörösök szabályszegéséről, akkor nyújtson be óvást. Fontos kitétel azonban, hogy mindezt csak a Monacói Nagydíjtól teheti, az esetleges korábbi kihágással kapcsolatban csak az FIA önszántából indíthat vizsgálatot, ha az adatok elemzése során erre okot talál.