Többen ellenzik, mások mellette vannak, az azonban csak jövőre derül ki, hogy a 2019-re bevezetett aerodinamikai szabálymódosításoknak köszönhetően könnyebb lesz-e előzni a Forma-1-ben. Bob Bell, a Renault technikai igazgatója szerint az FIA várhatott volna a 2021-es átfogó szabályváltoztatásokig ahelyett, hogy elkapkodja az előzést segítő regulákat. Jean Todt, az FIA elnöke ezzel szemben korábban elmondta: azért nem akarták halogatni a változtatást, mert a jelenlegi helyzet árt a sportnak.
Nikolasz Tombazisz, az FIA formmautós bizottságának vezetője szerint ha nem lépnek, 2021-re a mostaninál is rosszabbá válhatott volna a helyzet.
„A csapatok aerodinamikusainak fő feladata az autó kerekei által keltett légáramlatok minél kijjebb terelése, hogy azok kevésbé befolyásolják a diffúzor, vagy a hátsó szárny működését – mondta Tombazisz. – Ez a kulcsa a minél jobb teljesítmény elérésének, egyúttal rossz a hátul haladó autó szempontjából."
Az FIA fel van rá készülve, hogy a csapatok megoldást találnak a szabályok kijátszására.
A szövetség a módosításokkal (egyszerűbb első szárny, szélesebb és alacsonyabb hátsó szárny, egyszerűbb oldalsó légterelők) a csapatok dolgát igyekszik megnehezíteni, hogy azok minél kevésbé legyenek képesek irányítani a kerekekről leváló légáramlatokat.
Előrelépésre számítunk, de nem várjuk azt, hogy az F1-es autók hirtelen úgy fogják taszigálni egymást, mint a túraautók
– fejtegette Tombazisz, aki úgy véli, ha nem lépnek, sokat romlott volna a helyzet. – Fokozatosan rosszabb lett volna a következő két évben, a szabályváltoztatással ezt akartuk elkerülni. A valóságban ez úgy néz majd ki, hogy ha egy autó a teljesítménybeli előnye miatt az idei szabályok mellett egy másodperces távolságból tudja követni az előtte haladót, akkor jövőre ez nyolc tizedmásodpercre, vagy valami hasonló mértékűre csökken. Ugyanakkora teljesítményvesztés mellett közelebb fog tudni maradni."
Tombazisz bizakodó, hogy az új szabályok legalább egy kis előrelépést hoznak. „Soha nem lehetünk biztosak minden apró részletben, amit a csapatok a fejlesztéseik során tesznek. Amit viszont igyekeztünk megtenni, hogy a szabályok jóval körültekintőbb szövegezésével bezárjuk a kiskapukat és megakadályozzuk, hogy a csapatok teljesen eltérő irányba induljanak el. Nagy a valószínűsége annak, hogy javulni fog a helyzet, ugyanakkor előfordulhat, hogy nem sokkal. Arra viszont nagyjából nulla esélyt látok, hogy rosszabb lesz."
A Spanyol Nagydíj egyik médiabeszélgetésén Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója azt a kérdést kapta: mi lenne, ha megszabadulnának a lekörözés előtt álló autót a hátulról érkező elengedésére utasító kék zászlótól? Ez már korábban is felmerült, hiszen így az élen állóknak is folyamatosan küzdeniük kellene, de Whiting nem hiszi, hogy a formabontó szabály támogatást nyer.
Beszéltünk már erről, néhányszor javaslatot is kaptunk rá. Természetesen a csapatok és a pilóták széleskörű nemtetszését váltaná ki
– mondta Whiting, ugyanakkor hozzátette, nem vetették el teljesen az ötletet. – Körültekintően kell megvizsgálnunk a kérdést, nehogy túlzásba essünk. Kevesebb, mint ötven százalék az esélye, hogy ez megtörténik, holott a versenyzés számos más formájában nem áll rendelkezésre efféle luxus, úgyhogy magáról az elvről nyitottak vagyunk vitatkozni."