Gerhard Berger: A népszerűséget választottam a vb-cím helyett

Forma-1, Gerhard Berger, Jean Alesi, Ayrton Senna, 1990, Monacói Nagydíj
Brazilian Formula One champion Ayrton Senna (2ndR) waves to the crowd from the podium after winning the Monaco Grand Prix on Mac Laren Honda 27 May 1990. Second placed Jean Alesi (C) of France and third placed Austrian Gerhard Berger (L) and Prince Albert (R) are surrounding him.
Vágólapra másolva!
A Ferrari és a McLaren korábbi pilótája idén is örömmel tekintette meg a Nagy Futamot, és a DTM vezéreként egy kedélyes beszélgetés keretében megosztotta gondolatait az autósport jelenlegi helyzetéről.

Gerhard Berger az 1980/90-es évek egyik élvonalbeli autóversenyzője volt, de Alain Prost, Ayrton Senna és Nigel Mansell árnyékából nem tudott kitűnni, a Forma-1-ben összesen tíz futamot nyert meg.

„Választanom kellett, hogy népszerű vagy világbajnok legyek, és én a népszerűségre voksoltam!" – felelte humorosan a karrierjére vonatkozó kérdésre.

Tipikus reakció tőle: a Ferrarit és a McLarent is megjárt korábbi pilóta igazi mókamester hírében áll, egyszer például kihajította akkori csapattársa, Senna irattárcáját egy helikopterből, amin együtt utaztak egy tesztre.

Berger (bal oldalt), Jean Alesi és Ayrton Senna az 1990-es Monacói Nagydíj dobogóján Forrás: AFP

A csoportos beszélgetésre a budapesti Nagy Futamon szakított időt, amelyen ezúttal ugyan nem ült volán mögé, mint két éve, amikor meghajtott egy 1972-es BRM modellt, de elmondása szerint most sem kényszerből utazott ide. „Imádok Budapestre jönni. Nagyon szép város.

– mondta. – „Kezdettől fogva jó volt a kapcsolatom az itteni versenyszervezőkkel, [az azóta elhunyt] Frank [Tamással], majd Gerstl Péterrel." A kedélyes hangulatot bizonyítja az alábbi megjegyzése is: „Lassan meg kellene kapnom a [magyar] útlevelet!"

Berger a 2016-os Nagy Futamon a pályán Forrás: Szabo-Jilek Adam

Berger jelenleg a német túraautó-bajnokság,

a DTM főnökeként tevékenykedik, emiatt már a saját bőrén is érzi, hogy az autósport milyen kihívásokkal küzd.

„Olyan időket élünk, hogy a motorsportnak sok erőfeszítést kell tennie, hogy látványosabb legyen a szurkolóknak – ismerte el. – Több erőfeszítést kell tennünk, hogy vonzóvá tegyük az autósportot."

„A fiatalok kötődése az autókhoz kevésbé erős, mint az idősebbeké. Nem tudom, hogy ez átmeneti jellemző-e. A fiatalok pusztán közlekedési eszközként tekintenek az autókra, amik elvisznek A pontból B-be. Az előző generációnak többet jelentettek ennél" – fejtette ki véleményét az Origo GPhírek kérdésére.

2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam
2018. május 1. légiparádé, nagy futam

Úgy érzi, a Forma-1 izgalmaihoz is több kell annál, mint hogy a Mercedeshez a Ferrari után a Red Bull is felnőtt. „Elég jó-e a színvonal? Nem hiszem.

– magyarázta. – A DTM jó példa erre: a tavalyi szezonzáró hétvége előtt hat pilótának is volt még esélye a bajnoki címre. 18 versenyen 11 különböző győztes volt."

A hoszteszlányok F1-es száműzéséről sincs jó véleménnyel. „Szerintem nem kellene szabályként rögzíteni [a kitiltásukat] – mondta. – Mindegyik verseny promótere eldönthetné, akarja-e őket vagy sem."

Berger a DTM főnökeként látja, milyen kihívásokkal küzd az autósport Fotó: Mudra László - Origo

„Az én időmben sokkal veszélyesebb volt a motorsport, sokan meghaltak. A rajt előtt ők jelentették az utolsó szép látványt, amit láthattunk!"

Berger egyébként elárulta, hogy Monacóból másfél éve hazaköltözött Ausztriába, hogy visszatérjen a gyökereihez.

A DTM szezonja ezen a hétvégén kezdődött el, és a szezon harmadik versenyhétvégéjén, június 1-3. között érkezik a sorozat a Hungaroringre.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!