Lewis Hamilton az Azeri Nagydíjon idei első győzelmével átvette a vezetést az összetettben, 4 ponttal előzi meg Sebastian Vettelt. A négyszeres világbajnok ennek ellenére nem dől hátra, sőt. Szerinte, ha ő és csapata továbbra is az eddigiekhez hasonlóan teljesít, aligha nyeri meg az idei világbajnokságot.
„Nagyszerű, hogy vezetjük a pontversenyt, de ha így folytatjuk, sok szerencsés versenyre lesz szükségünk ahhoz, hogy az élen maradjunk. Erre pedig nem alapozhatunk a hátralevő tizenhét futamon" – nyilatkozta Hamilton a Marca kérdésére.
Az Azeri Nagydíj győztese nem csak az autóban, de saját magában is lát lehetőséget a fejlődésre. „Az autóban ott a tempó, csak jelenleg nem hozzuk ki belőle. Javítanunk kell a teljesítményen, nekem pedig meg kell találnom a ritmusomat."
Ez a két dolog egyelőre nincs tökéletes harmóniában A Ferrari nyers tempója jelenleg sokkal jobb a mienknél. Szó sincs arról, hogy rossz autónk lenne, de könnyebben vezethetővé kell tennünk. Ausztráliában még jól viselkedett, azóta viszont nem, és nem vagyok benne biztos, hogy mi ennek az oka."
Ross Brawn osztja Hamilton véleményét. A korábban a Mercedes csapatfőnöki pozícióját betöltő F1-sportigazgató a Globo kérdésére elmondta: a hibrid érában először fordul elő, hogy a Mercedes nem áll technikailag az ellenfelek fölött.
A Ferrari utoljára Kimi Räikkönennel nyert egyéni világbajnokságot 2007-ben. Azóta 2008-ban és 2012-ben jártak a legközelebb a végső győzelemhez, mindkétszer az utolsó futamon bukták el a bajnoki címet, sőt, Felipe Massa gyakorlatilag az utolsó kanyarban veszített, bár a Scuderia akkor a konstruktőri trófeát elhódította.
A 2014 óta tartó hibrid érában csak a Mercedes gyári csapata végzett az élen a végelszámolásnál, Lewis Hamilton háromszor, Nico Rosberg egyszer örülhetett az egyéniben.
A négyszeres világbajnok Alain Prost azonban úgy véli: újra eljött a Ferrari ideje. A Renault F1-es tanácsadójaként dolgozó francia veterán szerint az idei szezonban minden adott ahhoz, hogy a maranellóiak ismét felérjenek a csúcsra.
Hibáztam, amikor tavaly azt mondtam, hogy szabályváltozások után a Ferrari ritkán versenyképes
– nyilatkozta a Scuderiánál 1990-ben és '91-ben versenyző francia az olasz Autosprintnek. – A télen úgy tűnt, a Mercedes és a Red Bull kicsit előrébb jár, de aztán kiderült, hogy a Ferrari gyors az időmérőkön és a gumikat is jól kezeli, ráadásul Räikkönen is Vettel szintjén teljesít, ami nagy segítség nekik. Azt hiszem, az idén bajnokok lehetnek."
Noha kívülről jelentős változások láthatóak a Ferrari idei konstrukcióján, Prost szerint a legnagyobb fejlődést a motorral érték el. „Úgy gondolom, a motorral többet léptek előre, mint a kasztnival" – vélekedett a legenda, de
Prost nem csak a Ferrari feltámadása miatt számít kiélezett küzdelemre, szerinte Hamiltonnak nem csak Vetteltől kell tartania az idén.
„A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull összesen hat pilótája minden körülmények között versenyképes. Ez nehezebbé teszi Hamilton helyzetét, aki korábban többnyire csak egy versenyzővel kellett megküzdjön a világbajnoki címért. Most, hogy már négy-öt pilótával kénytelen harcolni, máshogy kell kezelnie a versenyeket. Számunkra mindenesetre izgalmas lesz."
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az Azeri Nagydíj után megtiltotta a csapatoknak, hogy az időmérő alatt olajjal töltsék fel a kenőanyagrendszert, vagy a kiegészítő tartályokat. Noha a szövetség leszögezte, nem talált szabálytalanságot, csupán megelőző jelleggel hozta meg ezt az intézkedést, sokan továbbra is arra gyanakodnak, hogy a Ferrari füstöt eregető motorjai állnak a háttérben.
„Az FIA Kínában megvizsgálta a Ferrarit és tanulmányozta az autó olajrendszerének rajzait" – írta Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport tudósítója, aki úgy tudja, hogy a szövetség emberei mindent szabályosnak találtak.
Ez azonban még nem minden, a szaklap szerint ugyanis a Red Bull azt állítja: a Ferrari visszapillantóinak formája nem tesz eleget a szabályoknak, a Mercedesnek pedig a vörösök akkumulátorával kapcsolatban vannak kétségeik, szerintük ugyanis az többet tölt vissza az engedélyezett 4 megazsúlnál.
Schmidt szerint ezek a témák foglalkoztatják majd az F1-es közvéleményt a következő hetekben, valamint az, hogy Lorenzo Sassi, a Ferrari korábbi motorfőnöke elképzelhetőnek tartja, hogy a Scuderia a turbógázokkal is trükközik, azokat a hátsószárnyra irányítva nyerve további leszorítóerőt.