A Ferrarik, illetve az olaszok erőforrásait használó istállók (Haas F1, Sauber) autóinak idei jellegzetessége, hogy a motor beindítását követően sűrű, kékesfehér füst száll fel.
A Sky Sports F1 boxutcai riportere, Ted Kravitz még a barcelonai tesztek alatt utánajárt a különös jelenségnek. Kiderült, hogy
a Ferrari az autó hátsó ütközési zónájában, az esőlámpa alatt vezeti ki a fölösleges kipufogógázt, ennek az olajtartalma okozza a látványos jelenséget.
Ahányszor csak beindítják a motort, fulladozunk a garázsban
– panaszolta a Mercedes AMG F1 igazgatója, Niki Lauda az Auto, Motor und Sportnak. – Az FIA-nak tennie kellene valamit [a füstölés ellen]."
A szövetség versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint megvizsgálták a Ferrari versenybenzinjét és kiderült, hogy nem tartalmaz a megengedettnél több olajat, ezért az FIA nem tervez további lépéseket az olaszok ellen. „Biztos vagyok benne, hogy meg fogják oldani [a füstölést] – idézi Whitinget a GrandPrix.com.