Az elmúlt évekhez képest igencsak döcögős idénykezdeten van túl Lewis Hamilton, legalábbis a saját mércéjével mérve. Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon még minden rendben volt, a győzelme csupán a Sebastian Vettelnek kedvező virtuális biztonsági autó miatt úszott el, azóta viszont nem találta az összhangot az autójával.
Egészen a barcelonai Spanyol Nagydíjig, amelyre a Mercedes is fejlesztésekkel érkezett, valamint a Pirelli is változtatott, 0,4 milliméterrel csökkentve az abroncsok futófelületét. Mindez úgy tűnik, Hamilton és Bottas malmára hajtotta a vizet, akik kettős győzelmet arattak a vasárnapi versenyen. A négyszeres világbajnok különösen meggyőző volt, kívülről könnyed sétakocsikázásnak tűnt a sikere.
„Igazán fiatalító érzés volt a mai győzelem. Az emberek talán azt gondolják, könnyű verseny volt és csak autókáztam, de erről szó sincs – nyilatkozta Hamilton vasárnap. – Kényelmesen éreztem magam az autóban és egy pillanatig sem gondoltam, hogy elveszíthetem a győzelmet, de ennek ellenére, minden egyes körben nyomtam.”
Hamilton mindezt azért tette, mert tesztként fogta fel a Spanyol Nagydíjat, amelyen már futam közben a beállítások tökéletesítésén gondolkodott.
„Tesztnek használtam a versenyt, hogy megértsem az autó egyensúlyát. Hogyan játszadozhatok vele, kipréselhetek-e belőle többet és egyáltalán, csak megértsem, min kell javítani rajta. Így a verseny utáni megbeszélésen pontosan meg tudja nevezni az ember, hogy min szeretne fejleszteni. Volt néhány kulcspont, amelyek felmerültek. Dolgozzatok ezen, azt tegyétek jobbá, én pedig gyorsabb leszek” – vázolta munkamódszerét a brit.
„Ez a jó abban, ha valaki világbajnok. A csapat hallgat arra, amit mond, mert nem beszél hülyeségeket. Aztán dolgoznak rajta, kielemzik az adatokat, majd visszajönnek és működik. Ez egy fantasztikus folyamat, amit együtt csinálunk. Természetesen tudják, hogy működni fog, mert te azt mondtad, de azért hozzáteszik a magukét, majd fejlesztik az autó egy bizonyos területét, bármennyi időt is vesz igénybe. Aztán elkezditek látni ennek előnyét.”
Hamilton a melbourne-i idénynyitó óta nem bízott igazán az autójában, ez azonban a Spanyol Nagydíjra megváltozott.
„Ausztráliában kényelmesen éreztem magam, jó volt az autó egyensúlya. Azóta azonban nem volt meg a magabiztosságom ahhoz, hogy támadjak, támaszkodjak az autóra és oda helyezzem a hátulját, ahova akarom. Valamiért ez az érzés még szombaton sem volt meg, nagyon ideges és harapós volt az autó az időmérőn – utalt a Spanyol Nagydíj kvalifikációjára. – Jobb volt, mint korábban, de még mindig nem eléggé. A versenyre aztán megtaláltuk a helyes szárnybeállításokat, az egyensúly közelebb volt a normálishoz.”
Hamilton ezáltal az egész versenyen a határokat feszegette: „Meg akartam találni, hogy meddig mehetek el. Tudok-e javítani a köridőn még többet és többet. Ez volt a mentalitásom az egész futamon egészen az utolsó körben a tizenkettes kanyarig, ahol forgalom miatt lassítanom kellett.”
Az ellenfelek mindenesetre kezdhetnek félni, a brit világbajnoknak ugyanis nagy lökést adott az újabb győzelem.
„Ez a legnagyszerűbb érzés, idejönni és ilyen teljesítménnyel, ilyen meggyőző győzelmet aratni. Szerintem mindenki így szeretne nyerni. Remek érzés volt, de azt hiszem, ez látszott rajtam, amikor kiszálltam az autóból. Nem minden győzelmem esett ilyen jól, olyan különleges volt, mintha ez lett volna az első.”