Talán a Forma-1-es mezőny egyik pilótája sincs jelenleg akkora hullámvölgyben, mint Romain Grosjean. A Haas-Ferrari francia veteránja nem kezdte jól a szezont, rendszeresen kikapott csapattársától, Bakuban és Barcelonában pedig egyaránt saját hibájából nem fejezte be a versenyt. A Motorsport-Magazin.com még a Spanyol Nagydíj előtt ült le beszélgetni a meglehetősen őszinte válaszokat adó franciával.
„Mindannyian követünk el hibákat, nem vagyunk robotok. Biztos vagyok benne, hogy amikor egy cikket írsz, néha te is hibázol – felelte a német portál újságírójának kérdésére Grosjean. – Ezt azonban senki nem veszi észre, mert mások korrigálják utánad."
Amikor én fékezem egyet és blokkoló hátsó kerekekkkel megpördülök a biztonsági autó mögött, mindenki gyorsan véleményt alkot."
„Végtére mindannyian emberek vagyunk, mindegy, hogy az első körben, a biztonsági autó mögött, vagy az utolsó körben ütközünk, az eredmény ugyanaz. A fiúknak a csapatban azt feleltem, valószínűleg újra ugyanígy csinálnám, hiszen nem tettem semmi őrültséget. Csupán a körülmények szerencsétlen összjátéka [okozta a balesetet]."
Grosjean nem az a típus, aki gyorsan el akarja felejteni, ha hibázott. Inkább leül és kielemzi, hogy mit csinálhatott volna másképp, hogy lehetőleg ne kövesse el ugyanazt a hibát kétszer.
Amikor a francia 2015-ben a Haashoz igazolt, úgy nyilatkozott, nem azért szerződött az újonnan létrejött amerikai istállóhoz, hogy hosszú távon a csapattal szoros kapcsolatban álló Ferrari versenyzője legyen.
„Ezt akkoriban nagyon felkapta a média. A 30. születésnapom előtt álltam, már tíz éve voltam Enstone-ban, ami hosszú idő. Félre ne értsenek, ha egy nap esélyem nyílna világbajnoki címet nyerni a Renault-val, az franciaként fantasztikus lenne. De, amikor eljöttem, nem voltak úton a vb-cím felé."
„Úgy gondoltam, hogy remek lenne, ha én lehetnék egy új csapat első pontszerzője, az első pilóta, aki dobogóra áll velük. Felépíteni egy csapatot a nulláról, majd a harmadik évében talán a mezőny negyedik leggyorsabb autóját létrehozni igencsak büszkévé tesz – jelentette ki a 32 esztendős pilóta. – Szerencsés vagyok, ugyanakkor ez néha sok munkával és frusztráltsággal jár."
„Természetesen nem mondanék nemet, ha egy napon a Ferrarinál versenyezhetnék. Nem tagadom, ez az álmom, de nem azért jöttem a Haashoz, hogy így jussak be a Ferrariba. Ezt a média találta ki" – szögezte le a Haas versenyzője.
A 2012-es szezonban hét versenyen ütközött az első körben, az Olasz Nagydíjtól pedig eltiltották a spái rajtbaleset okozásáért. A megítélése azonban nagyot javult 2013-ban, amikor rendszeresen a dobogóért harcolt a Lotusszal. A mostani hullámvölgy a hat évvel ezelőttihez hasonlítható, a francia pedig tudja, a megítélésének ismét nem tesznek jót a balesetek.
„Ma nem vagyok képes arra, amire akkor, hogy tartsam a lépést [Sebastian] Vettellel. Ugyanakkor, az elmúlt két évben legyőztem a csapattársamat, több pontot szereztem. Talán azért nem olyan jó a megítélésem, mert nem egy győzelemre képes autóban ülök."
A katasztrofálisan kezdődő 2018-as szezon láttán mindenesetre máris szárnyra kaptak a találgatások Grosjean jövőjét illetően, a Grandprix.com a Toro Rossóval is összeboronált Pascal Wehrleint, vagy a Ferrari junior Antonio Giovinazzit is esélyesnek tartja a francia helyére.
Egy kicsit meglepő, hogy a csapat mennyire nyugodtan kezeli ezt
– mondta Karl Wendlinger korábbi Forma-1-es pilóta a Servus TV-nek. – El tudom képzelni, hogy Gene Haas komolyan leül vele beszélni Monacóban."
Még a Spanyol Nagydíj előtt Grosjean a Motorsport-Magazin.com kérdésére, miszerint Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke inkább a sajtóra hallgat-e, mintsem az adatokra, így felelt: „Ezt tőle kellene megkérdezni. Őszintén mondom, hogy nem tudom. Azt tudom, hogy a brit sajtó nem kedvel különösebben, talán mert francia vagyok. Azonban nagyon őszintén beszélek a médiával, mindig az igazat mondom. Lehet, hogy ez nem jó, de ilyen a személyiségem, amire büszke vagyok."
Grosjeannak az év végén lejár a szerződése, de elmondása szerint szívesen maradna a Haasnál, de egyúttal azt is szemmel tartja, hogy mi lesz Kimi Räikkönen sorsa.
Mindenki odafigyel erre, ki az, aki nem? Természetesen [ahhoz, hogy a Ferrarihoz kerülj] a legjobb munkát kell végezni.