34 Nicholas Latifi from Canada with Force India F1 VJM11 during the Spanish Formula One in-season young drivers Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on 15th and 16th of March, 2018 in Montmelo, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Lance Stroll után Michael Latifi lehet a következő kanadai Forma-1-es pilóta, aki nagyban édesapja millióinak köszönhetően kerülhet be a száguldó cirkuszba. A Force India tartalékját a McLarennel hozták összefüggésbe az apuka részvényvásárlásának nyomán, a wokingiak azonban tagadták, hogy a kanadai hozzájuk tartana.
Korábban napvilágot látott a hír, miszerint Michael Latifi, a Forma-2-es DAMS csapatban versenyző Nicholas Latifi édesapja, az érdekeltségébe tartozó Nidala Limited révén 203,8 millió font értékben részesedést vásárolt a McLaren Forma-1-es csapatát működtető McLaren Groupban. Ezután rögtön szárnyra is kaptak a pletykák, hogy az F2-es versenyzés mellett a Force India tartalékjaként is tevékenykedő Nicholas Latifi a McLarenhez tart.
Zak Brown, a McLaren ügyvezetője a Monacói Nagydíj csütörtökjén azonban leszögezte, idősebb Latifi befektetésének nincs köze fia McLarenhez szerződéséhez.
Erről soha nem esett szó. A McLarennél mindig az elérhető legjobb versenyzőket keressük. Jól teljesít a Forma-2-ben, szép munkát végez, de a [szerződtetése] soha nem képezte a tárgyalások részét."
A tőkeinjekció mindenesetre hatással lesz a McLaren szereplésére a száguldó cirkuszban, ám, hogy mennyire, azt Brown sem tudja. „Az igazgatótanács és a részvényesek fogják eldönteni, hogy hol szeretnék befektetni ezt az összeget – mondta az ügyvezető. – Feltételezem, hogy valamilyen formában az F1-es csapat, a McLaren Automotive és McLaren Applied Technologies is részesül belőle."
Latifi Ron Dennis távozása óta a McLaren Group első befektetője, Brown elmondása szerint pedig egyelőre nem is terveznek többet.
„Az F1-ben természetesen fontosak a kiadások, hogy egy csapat megpróbáljon lépést tartani a nagyobb büdzséből gazdálkodó riválisokkal, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy egy részét a versenycsapat kapja, de az utcai autónk és a technológiai vállalkozásaink fejlesztésére is jut."
A bevételeket új szponzorokkal is igyekszik növelni a csapat, mint például a nemrég csatlakozott FxPro brókercég, vagy az okostelefonokat gyártó HTC.
Eközben a McLaren teljesítménye a pályán is javul
A szezont ugyan nem a várakozásoknak megfelelően kezdték, a Barcelonában bevetett fejlesztési csomag előrelépést eredményezett. Monacóban ezzel együtt szenvedett a csapat, csütörtökön Alonso fékproblémák miatt az első tréning jelentős részét kihagyta, a szombati szabadedzésen pedig csak 15. lett, és a „furcsán" viselkedő autóra panaszkodott. Az időmérőre azonban minden megváltozott.
Eddig ez egy kusza hétvége volt. A délelőtti edzésen úgy tűnt, hiányzott az összhang az autó eleje és a hátulja között
– idézte fel a kétszeres világbajnok. – A lassú kanyarokban a hátuljával, a gyorsakban az elejével voltak gondok, az ilyesmit pedig nehéz megoldani. Rengeteget változtattunk a beállításokon az időmérőre, olyan volt, mintha pénzfeldobással döntöttünk volna a kezelhetőségről. Ezután gyorsan észrevettük, hogy az autót mintha kicserélték volna, sokkal jobban lehetett irányítani. Ez meghozta az önbizalmam a támadáshoz, úgyhogy nagyon jólesik a 7. hely."