Labdarúgó világ- és Európa-bajnokságok alatt jellegzetes kép a Forma-1-es nagydíjhétvégékről, ahogyan a versenyzők hazájuk válogatottjának mezében feszítenek, a motorhome-ban követik a mérkőzéseket, esetleg a bokszok mögött még focizgatnak is egy kicsit. Az F1-es futballőrületet minden kétséget kizáróan Michael Schumacher fejlesztette tökélyre, a német odáig ment, hogy a 2006-os USA Nagydíj szabadedzése alatt a németek argentinok elleni mérkőzését nézte a Ferrarija elé leengedett monitoron az autóban ülve. De azért honfitársa és barátja, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel sem megy a szomszédba egy kis futballszeretetért.
Vettel a német Auto Bildnek adott interjút a világbajnokság előtt, amiben főként a futballról beszél, de azért természetesen a Forma-1-ről is esik szó. A Ferrari pilótája sokat vár a német válogatottól, de azt nem tudja, hogy a gólokat ki fogja lőni a csapatban, miután a szövetség kapitány a 2014-es vb győztes gólját szerző Mario Götzét és Leroy Sanét is kihagyta a keretből.
Olykor az az érzésem, hogy a mieink rengeteget tartják a labdát, mivel technikailag nagyon képzettek, de a végén képtelenek gólt lőni. Ez kicsit a kispályás focira emlékeztet
– kritizálta finoman a német válogatottat Vettel. – De bízom a srácokban, valódi tornacsapat a mienk, amelyik a jó időben robbant. Thomas Müller a legjobb példa erre. Persze ott vannak még a spanyolok, a brazilok és a franciák is. Valószínűleg a meccsnapi forma és az idegek fognak dönteni."
Vettel Götze kihagyása, valamint Marc-André ter Stegen példáján keresztül vezette le, milyen kemény is lehet a sport kívülről nézve. Míg a Dortmund játékosát Joachim Löw szövetségi kapitány nem vitte magával Oroszországba, ter Stegent – noha remek szezont futott az FC Barcelonával – rögtön visszaminősítette második számú kapusnak, ahogy Manuel Neuer felépült a sérüléséből.
„Ez brutális, mégis hogyan érezheti magát?" – tette fel a költői kérdést Vettel. „Kicsit segítek. Mint egy Forma-1-es pilóta, aki a Ferrarihoz akar igazolni, de közben tudja, hogy csak másodhegedűs lehet ön mögött" – vágta rá Ralf Bach, az Auto Bild újságírója. Vettel csak mosolygott és nem szólt semmit.
Michael Schumacher kedvenc együttese az 1. FC Köln és persze a német válogatott, barátjához és honfitársához hasonlóan pedig Vettel is él-hal a nationalelfért, kedvenc klubcsapata pedig az Eintracht Frankfurt. „Amikor csak lehetőségem van, nézem a meccseket, nagyon izgatott vagyok a vb miatt, de az Eintrachttal is ugyanez a helyzet a Bundesligában. Ha lemaradok, sürgősen elkezdek ismétlések után kutatni."
A meccsekre ritkán látogatok el, de amikor igen, akkor csakis a lelátóról, a szurkolók között nézem a meccset
– mondta Vettel. – Ha a gyerekek autogramot akarnak kérni közben, akkor adok nekik, nincs ezzel semmi baj."
„A TV előtt az ember sokkal nyugodtabb és csak a képre, valamint a kommentátor szavaira támaszkodhat. Jobban szeretem a stadionban, ahol teljesen más a légkör, az ember látja, hogyan fejlődik az egész mérkőzés és sokkal közelebb is van a játékhoz, miközben hatvanezer ember kiabálja a játékosok nevét. Az bizsergető érzés. És persze a kolbászt is szeretem a félidőben, Frankfurtban természetesen."
A négyszeres világbajnok a profi futballkarrier gondolatával is kacérkodott, gyerekként még igazolása is volt, de aztán inkább a gokartozást választotta.
„Őszinte leszek, nem voltam elég tehetséges. A foci Németország nemzeti sportja, minden gyerek kipróbálja, én nagyjából hat éves lehettem, amikor először csatlakoztam egy klubhoz. Egyke gyerekként azonban hamar kiveszett a szórakozás a játékból, mert mindig le kellett adnom a labdát. Abban az időben még nem úgy álltam hozzá. De a mai napig focizom a szabadidőmben, amennyit csak tudok."
Vettel a labdarúgás és a Forma-1 között is lát hasonlóságokat. Egyikben sem nyerhet az ember, ha nincs körülötte a megfelelő csapat.
Egy jó pilóta rossz autóban még futamot sem nyerhet, nemhogy világbajnokságot
– mondta őszintén a német. – Ott van a pilóta, mint egyedi személyiség, de kell egy mérnöki csapat, amelyik jó autót épít neki, majd együtt közösen fejlesztik azt a szezon során. Ebben az értelemben a Forma-1 csapatsport. Amikor azonban az ember a pályán van, ő az egyedüli harcos, akinek győzelemre kell vezetnie a közös munka gyümölcsét. A pályán büntetőrúgóként tekintek magamra. A csapat a jó játékkal kiharcolta a büntetőt, de nekem kell belőnöm azt."