Az idei Le Mans-i 24 órás verseny legnagyobb szenzációja egyértelműen Fernando Alonso szereplése, hiszen a kétszeres Forma-1-es világbajnok először vesz részt a legendás viadalon. A Toyota színeiben induló spanyolnak ráadásul jókora esélye van megnyerni azt, miután az idei szezonra a Porsche is kiszállt az LMP1-es kategóriából, így a japán istálló maradt az egyetlen gyári alakulat a legmagasabb géposztályban.
Alonso Le Mans-ban két korábbi F1-es pilótával, Nakadzsima Kazukival és Sebastien Buemivel osztozik a pilótafülkén, míg a hetes autóban Mike Conway, José María López és a szintén volt F1-es Kobajasi Kamui foglal helyet. A spanyol győzelme nem csak a sportautó világbajnokságnak (WEC), hanem a Toyotának is óriási marketingértékkel bírna, ezért joggal vetődhet fel a kérdés: a japánok is inkább a 8-as számú autójuk sikerét látnák szívesebben?
A Toyota szóvívője kijelentette, ilyesmiről szó sincs.
Mindkét autó ugyanakkora eséllyel száll harcba a győzelemért, a célunk, hogy az első két helyen végezzünk."
Alonso eddig egy versenyt, a spái hatórás futamot teljesítette a WEC-ben, azt meg is nyerte. Ugyanakkor a 7-es autó a verseny végén nem támadhatta őt, a csapat a második hely őrzését adta neki utasításba.
Ahogyan azt a spái versenyen, majd a Le Mans-i teszten, végül pedig már a 24 órás verseny szabadedzésén és első időmérőjén láthattuk, a Toyoták egyértelműen gyorsabbak a többi, nem hibrid meghajtású LMP1-es autónál. A szabadedzésen a 7-es autó végzett az élen 3:18.718-as idővel, ami több, mint két és fél másodperccel gyorsabb, mint amivel Alonso korábban megnyerte a tesztet. A 8-as Toyota lett a második.
Az időmérőre felcserélődött a sorrend, Nakadzsima Kazuki 3:17.270-et autózva megszerezte az ideiglenes pole pozíciót a 8-as autó legénységének, 107 ezreddel megelőzve a 7-es rajtszámú TS050 Hiybridet. A Toyotákhoz az SMP Racing 17-es rajtszámú autója férkőzött a legközelebb, de hátránya így is több mint 2 másodpercre rúgott.
A versenyen sem számíthatunk arra, hogy a 8 privát LMP1-es gép közül bármelyik megelőzi a Toyotákat, ugyanis ezt szabály tiltja. Amennyiben gyorsabb kört futnak a japánok autóinál, áthajtásos büntetésre a bokszutcába rendelik őket.
És ez még nem minden, a nem hibrid LMP1-eseknek a bokszkiállás során minimum 5 másodperccel tovább kell állva maradniuk a Toyotáknál, és a tankolások között is mindössze 10 kört tudnak megtenni, miközben a két hibrid autó 11-et.
Ez azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel a két Toyota legnagyobb ellenfele saját megbízhatósága lehet, de azért természetesen így is végig kell majd menjenek a versenyen, ami önmagában is komoly kihívás. Elég csak a 2016-os versenyre visszaemlékezni, amikor az élen álló Toyota az utolsó körben robbant le, megfosztva a japán gyártót története első Le Mans-i sikerétől.