Hosszú évek óta megoldatlan probléma az F1-ben az előzések kérdése, mivel hiába alakítják a szabályokat, általában csak akkor sok a helycsere egy versenyen, ha az időjárás vagy egy Safety Car-fázis miatt váratlanul felborul a sorrend. Jövőre ismét megkísérlik, hogy az autók átszabásával javuljon a helyzet és könnyebb legyen támadni az előrébb haladó ellenfelet.
Kimi Räikkönen, a Ferrari pilótája az Autosport kérdésére elárulta, nem csak a közönségnek, a pilótáknak is fontos, hogy mi történik a rajt és a leintés közötti 300 kilométeren. „Jobb az, ha tényleg versenyzünk és nem csak mondjuk azt, hogy verseny van. Versenynek hívjuk, de amikor igazából semmi sem történik, az nekünk, az itteni és a tévénéző szurkolóknak sem izgalmas.”
A finn pilóta a 2001-es szezon elején mutatkozott be az F1-ben, akkor még V10-es motorok, bordázott abroncsok és a mainál kevésbé fejlett aerodinamika jellemezte a sportágat. Később V8-as majd V6-os hibrid erőforrásokra váltott a mezőny, 2009-től visszatértek a slick gumik, többször is változtatták az autók szélességét, súlyát és egyéb, fontos jellemzőit.
A 2007-es világbajnok azonban nem hiszi, hogy néhány szabálymódosítás hirtelen jobbá tehetné a versenyzést.
„Rengeteg változás volt már az F1-ben, mióta én itt versenyzem. Elég sok előzést is végrehajtottunk, akadtak évek, amikor többet, máskor kevesebbet” – összegzett. – Amikor kezdtem, nem volt DRS meg ilyenek, mégis előztünk. Nekünk sem izgalmas, amikor Monacóban minden körben 80%-os tempóval követjük a másikat. Sajnos ez van, ez nem jó, de mit lehet tenni?”
Sokak szerint az lenne a megoldás, hogy több kerékcserére legyen szükség a versenyeken, ezt azonban a Pirelli valahogy nem tudja megoldani, pedig az idei szezontól már hiperlágy nevezetű gumit is készítenek a versenyekre. Räikkönen azt mondta, szerinte még a Pirelli sem tudja előre modellezni, hogyan alakulnak majd a versenystratégiák egy adott gumival.
Az évek során láthattuk, hogy ez olyan nehéz, hogy még a csapatok sem tudják, mire számíthatnak, mielőtt pályára lépnek
– árulta el. – Amikor több a kiállás, több lehetőség nyílik rájátszani különböző dolgokra, ez kissé izgalmasabbá is teszi a versenyt, de nem mindig. Lehet, hogy [több kiállással is] ugyanaz lenne a helyzet, csak többször állnánk meg, de arra több lehetőséget adna, hogy eltérő taktikákat válasszunk és összekeveredjen a mezőny.”