Hamiltonnak a második tréning okoz fejtörést az éjjel
![A Forma-1-es Osztrák Nagydíj pénteki napja, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas](https://cdn.origo.hu/2023/12/Vxw9KNZXgrHePEicS-b4iIvPGh2Jn02gqCJc8hz8mng/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzc4YWU4N2Y3ODdmNjQ3NGZhNmRmMDMwM2I1YTE3MjQw.webp)
Az eddigi legnagyobb fejlesztési csomagját vetette be a Mercedes az Osztrák Nagydíj első szabadedzésein, miután Franciaországban kis késéssel ugyan, de új motorral jelentkeztek. A két pilóta meg is hálálta a fejlesztéseket, az 1-2. helyen zárták a pénteki szabadedzéseket, így alapvetően nincs aggodalmuk a hétvége további részére vonatkozóan.
Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is kiemelte a gyárban dolgozók kemény munkájának eredményét. A brit pilóta elárulta, már az első métereken érezte, hogy jobb lett az autója a múltheti állapothoz képest, a második szabadedzés során azonban már nem érezte olyan jól magát a W09-ben, úgyhogy ennek az okát ki kell deríteniük az éjszaka során.
„Jó napunk volt, semmilyen igazi probléma sem merült fel. Nincs sok kanyar Ausztriában, nagyon gyors a pálya és a gumik viselkedése is nagyon hasonló. nekem a keményebb abroncsok fekszenek jobban” – árulta el a négyszeres világbajnok. A második tréningen felmerülő bizonytalanságra reagálva leszögezte, biztos abban, hogy szombatra meg tudják oldani a problémát.
A tavalyi futam győztese, Bottas is elárulta, hogy az új aerodinamikai csomag pont a várakozások szerint működik.
„Különösen az autó hátulja volt ma nagyon stabil. Tavaly nagyon hólyagosodtak a hátsó abroncsok, ez idén is gondot okozhat, mert vasárnap melegebb lesz, úgyhogy jó hír, hogy stabil az autó hátulja. A balanszon még dolgoznunk kell, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk az autóból. Az időmérő nagyon izgalmas lesz. Mivel nincs sok kanyar, mindegyiket a legjobban kell venni, hogy az ember az első sorba jusson.”
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke „eléggé átfogónak” nevezte a délelőtt bevetett légterelő-csomagot, annak is örült, hogy nem kellett nagy változtatásokat végrehajtani a beállításokon a két edzés között. Arra viszont rámutatott, hogy szerinte nem hozták ki a lehető legtöbbet egy körön az ultralágy gumiból a második edzés során.
Lewis a leggyorsabb körét ráadásul a lágyakkal érte el. Valtteri elégedett volt az autójával és a hosszú etapok eredménye is bíztató.”
„A hosszú etapon Lewisnak nem feküdt az ultralágy abroncs, de a lágyakkal jól ment. A Ferrari általában nagyot lép péntekről szombatra, ezért nem nagyon figyeljük a mai köridőket, inkább a pilótáink gondjain dolgozunk, hogy holnapra javuljon a tempónk. Ezen a pályán mindig szoros a verseny a rajtrácson, ezért minden apróság számítani fog.”