Vettel délután sem tudott mit kezdeni Hamiltonékkal
2018. június 29. 14:50
A sötét felhők fenyegetése ellenére száraz időben került sor az Osztrák Nagydíj második edzésére is, amelyen ugyanúgy a két Mercedes végzett az élen, mint délelőtt. Lewis Hamilton érdekes módon azonban a lágy gumin jegyzett idejével végzett az élen, az ultralágyakon nem tudott javítani rajta, Daniel Ricciardóhoz hasonlóan – a mezőny nagy része azokon is csak minimálisat lépett előre.
Valtteri Bottas 176, Sebastian Vettel 236 ezredre közelítette meg Hamiltont,
mindkettejüknél főleg az utolsó szektorban fogyott el a tudomány.
A Red Bullok hátránya viszonylag nagy, nagyságrendileg fél másodperc körüli volt, ez soknak számít egy ilyen rövid pályán. Ricciardo végzett előrébb a bikások két pilótája közül.
A tréningen bőven voltak kicsúszások, elfékezések: az 1-es és a 4-es féktávját rontották el legtöbben, az élbolyból Bottas, Kimi Räikkönen és Max Verstappen is érintett volt, és sokan szélesen fordultak el az utolsó két jobbosban is.
Itt kellett leparkolnia Pierre Gasly-nak,
aki az egyik hurkán átvágtatva kitörte a bal első kerekét, rövid időre piros zászlós megszakítást okozva.
"Az első etapom után éreztem némi vibrációt a bal oldalon, de csapat mindent rendben talált az ellenőrzésnél. A 9-es kanyarnál kicsúsztam az alulkormányzottság miatt és teljesen eltört a felfüggesztés" – mondta a Sky Sportsnak. Később folytatni tudta az edzést.
Ahogy Fernando Alonso is, miután többször megrongálta a padlólemezét a kerékvetőkön, bár emiatt hosszú garázsban töltött extra percekkel fizetett.
Jól szerepeltek a Haas pilótái, Romain Grosjean 7., Kevin Magnussen 8. lett, előbbi egy ideig Räikkönen elé is beférkőzött és végül 2 tizedmásodperccel kapott ki tőle. A csapatnak csupán az okozhat bosszúságot, hogy az utolsó percekben megint rosszul rögzítettek egy kereket egy kerékcserénél, ezúttal Magnussen autóján. A dánnak így egy picit hamarabb véget ért a tréning.
A Force India, a McLaren és a Renault licitálhat egymásra a pénteken csalódott csapatok versenyén, a pilótáik Stoffel Vandoorne kivételével a mezőny második felében zártak.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük újra kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a második szabadedzés Ausztriában, a GPhírek a helyszínről is tudósít az eseményekről. A délelőtti tréningen a Mercedesek voltak a leggyorsabbak, Verstappen beférkőzött a Ferrarik elé.
Használatba vehetik a Renault "bulimódját" az időmérőkön a McLarennel együtt, miután a gyári istálló az előző hétvégén letesztelte és elégedett volt az eredményekkel. Az új MGU-K-t viszont nem kérték, mert az büntetéssel járna, azt csak Hülkenberg, Sainz és Vandoorne veszi most birtokba.
Amiért Vandoorne-t veszélyesen engedték ki a garázsból, pont Vettel útjába. Így nézett ki az eset:
Vajon az eső elkerüli a pályát? A csapatok a versenyszimulációk miatt biztos örülnének, ha így lenne. A levegő 21, az aszfalt 27 fokos.
Kezdetét vette a másfél órás edzés, Grosjean hajtott először pályára, akinek kijárna egy jó hétvége a sok megpróbáltatás után.
Szirotkin, Magnussen, Sainz, Ericsson, Hartley, Leclerc csatlakozott Grosjeanhoz. A Red Bull Ringen nagyon rövid egy kör, 1 perc 5 másodperc alatt teljesítik a leggyorsabbak.
Kollégánk információi alapján: "Eléggé borult az időjárás, de nem rosszabb a helyzet, mint délelőtt volt, a páratartalom csökkent is. Vannak sötét felhők, az eső valószínűsége 60%."
Vettel a lágy, Räikkönen a szuperlágy keveréken kezdte meg a délutáni munkát, a többi autón is változatos a kiosztás. Egyelőre 1:06-os körök születtek.
Ahogy Verstappen is, vagyis a délelőtti edzés első három helyezettje. Räikkönen 1:05.711-gyel az élre állt, Vettel 204 ezreddel követi.
Az 1-es kanyarnál sokallt be, nem lett baja, bár a mögötte érkező Force Indiát kicsit megzavarta.
Egyre lejjebb viszik a lécet, 1:05.273 Vetteltől, Räikkönen hátránya 193 ezred. Grosjean is elfékezte magát az 1-es kanyarnál és a bukótérben fordult el.
Ericsson a 4-es kanyart rontotta el, a kavicságyból kellett visszagurulnia a pályára. Verstappen kijött, Hamilton és Bottas viszont továbbra sem.
A Ferrarik mögött a szuperlágy gumin, melyek közül Vettel megint javított, 1:05 alatt jár. Gasly, Verstappen, Vandoorne, Leclerc, Magnussen, Ericsson, Alonso a további sorrend.
Egy csapat egyenruhás rendőr jelent meg, kisebb felhördülést keltve a médiacentrumban, de a pálya sajtófőnöke mindenkit nyugalomra intett, mindössze fotózni és nézelődni jöttek fel a rend őrei.
Hamilton Vettelhez hasonlóan a lágy gumikon köröz, gyorsan fel is jön a 2. helyre 86 ezreddel a német mögé. Bottas a szuperlágyakat használja, egyelőre 6.
A cseles utolsó előtti, kifelé dőlő kanyart rontotta el, Hartley pedig nemrég az emelkedő tetején a 3-ast.
Közel 4 tizedet vert Vettelre, míg Bottas előre lépett a 3. helyre, Ricciardót, Räikkönent és Verstappent megelőzve.
Több a hiba, mint délelőtt, Sainz a 4-es kanyarnál lépte túl a határt. Egyelőre nem megy neki, csak 19.
Helycsere történt a 2. helyen, a legjobb idő továbbra is Hamiltoné. Verstappen nagyon igyekszik, de nem tud elmozdulni az 5. helyről.
Leclerc 9., Ericsson 11., az egykori sereghajtó stabilizálhatja a helyét a középmezőny sűrűjében.
A Sky Sports tudósítója szerint megsérült a padlólemeze a kerékvetőkön, a spanyol nem tud gyakorolni. Azt nem tudjuk, visszatérhet-e péntek délután a pályára.
Övé az első időmérő szimuláció, de marad 3. az ultralágy gumin. Meglátjuk, tesz-e újabb kísérleteket a Mercedesek megelőzésére.
Újabb próbálkozás ultralágy abroncsok, az ausztrál sem igazán javít az idején. Csak a középső szektorban futott jobb részidőt, mint korábban.
De sisakban, úgyhogy lehet remény a visszatérésére. A szerelők javában dolgoznak az autó alján.
Hasonló a képlet, mint az előbb: a középső szektorban jobb részeredménnyel állt Hamiltonnál, de az utolsóban több tizedet vesztett, megragadt a 3. helyen.
A Toro Rosso bal első kereke kitört, Gasly leparkolt az egyik bukótérben. Megállították az edzést is a műszaki mentés idejére.
Az utolsó jobbosnál csúszott ki Gasly, miután a kerekével áthajtott az egyik sárga hurkán. Mindjárt folytatódhat az edzés.
Mindketten az időmérő szimulációra készülnek az ultralágy gumin. Lássuk, Hamilton növeli-e az előnyét, vagy ő sem javít a legpuhább gumival!
Hamiltonnál nem tudjuk az okot, de lassított az utolsó kanyaroknál, Bottas viszont füstölősen fékezett az egyik kanyarnál, ezért tette. Verstappen marad az 5. helyen.
Ő is főleg az utolsó szektorban vesztett időt, bár 1 tizedre megközelítette korábban futott idejét. Lehet, hogy mindenkinél nehézséget okoz az ultralágy keverék felmelegítése.
A 6. helyet foglalja el, Räikkönent is megelőzve, aki szintén nem tud javítani az idején a lila oldalfalú Pirelliken. Vettel már a boxban ül, bizonyára nemsokára megkezdi a versenyszimulációt.
Megjavították a padlólemezét, a szuperlágy gumin érkezett a pályára. Az utolsó kanyarnál azonban szélesen fordult, Räikkönen és Verstappen szintén hibázott.
Ricciardo és Verstappen nagyságrendileg fél másodpercet kapott Hamiltontól a 4-5. helyen, ez sok egy ilyen rövid pályán.
Az ultralágy gumin jött ki, Räikkönen és Bottas szintén. Gasly azt mondta, "bosszantó", hogy idő előtt véget ért az edzése.
A Sky Sportsnak beszélt a baleset után: "Furcsa volt. Az első etapom után éreztem némi vibrációt a bal oldalon, de csapat mindent rendben talált az ellenőrzésnél. A 9-es kanyarnál kicsúsztam az alulkormányzottság miatt és teljesen eltört a felfüggesztés."
Nem tér el az élcsapatok programja, Ricciardo és Verstappen is az ultralágy gumin köröz. A Mercedesek viszont még nem kezdték meg a versenyszimulációt.
A programjával késésben lévő spanyol az ultralágy gumis próbálkozás után is csak 19., csupán Strollt előzi meg.
A két Ezüstnyíl újra köröz, még bő 20 percük van erre. Ismét ők fogják az élen zárni az edzést.
Ismét durván áthajtott néhány kerékvetőn és vissza kellett térnie a garázshoz. Gasly közben mégis újra megjelent a pályán a balesetét követően.
Befejezték az első hosszú etapot, jön a következő. A holnap megjelenő esélylatolgató elemzésünkben szokás szerint a számok mélyére ásunk.
Látványos jeleneteket csempészett az utolsó percekbe, hogy Pérez elment a 3-as kanyarnál kicsúszó Verstappen mellett.
A helyszín a pálya utolsó két kanyarja volt, nagy lendülettel ment tovább a füvön is.
Azaz átváltottak a lágy gumikeverékre, Verstappennel együtt, Bottas a szuperlágyakon folytatja a kerékcsere után.
A jobb elsőt Magnussen autóján, a Haasnak ideje lenne leszámolnia ezzel a problémával. De legalább azonnal szóltak Magnussennek, hogy álljon meg, a boxutcában ezt meg is tette.
Köszönjük a figyelmet, a második edzés is véget ért, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval. Szombaton 12 órától folytatódik az Osztrák Nagydíj programja. Addig is viszontlátásra!