Vágólapra másolva!
A Kanadai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatója sem múlhatott el anélkül, hogy Max Verstappent az idei szezonban elkövetett bakijairól kérdezzék. A holland szemmel láthatóan ingerülten fogadta az újabb faggatózást és kilátásba helyezte, hogy lefejeli azt, aki továbbra is erről a témáról kérdezi.

A Kanadai Nagydíjjal az idei Forma-1-es világbajnoki szezon hetedik versenye következik, Max Verstappen pedig eddig mindegyik nagydíjhétvégén hibázott legalább egyet. A Red Bull pilótája hol másokkal ütközött, hol pusztán saját magának ártott megpördülésével vagy kicsúszásával. Az Auto Motor und Sport munkatársa ki is számolta, hogy a hollandnak több mint kétszer annyi pontja is lehetne, ha nem hibázott volna annyit, és a pontverseny harmadik helyét foglalná el.

A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, jet ski
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Lance Stroll, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Stoffel Vandoorne
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Tommy Hilfiger
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Danyiil Kvjat, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Fernando Alonso, McLaren Racing, csendet
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Circuit Gilles Villeneuve
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Fernando Alonso, Eric Boullier, McLaren Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Fernando Alonso, McLaren Racing, Franz Tost, Scuderia Toro Rosso
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Marcus Ericsson, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Brendon Hartley
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Lance Stroll, Williams Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Heineken
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Carlos Sainz, Jack Aitken, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Tommy Hilfiger
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj előkészületei, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari

Verstappen legutóbb Monacóban hibázott, ahol a 3. szabadedzésen összetörte az RB14-et. Ennek köszönhetően csak az utolsó helyről kezdhette a versenyt, amelyet csapattársa, Daniel Ricciardo nyert meg, a futam után Christian Horner csapatfőnök pedig kifejtette: szerinte fiatal pilótája előnyére válna, ha változtatna a hozzáállásán.

A Kanadai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján ismét előkerült a holland feltűnően sok balesettel szegélyezett idei szezonja, Verstappennek pedig láthatóan nem volt ínyére, hogy újra erről kell beszélnie.

– mondta Verstappen. – Soha nem fogom ezt megtenni, mert emiatt tartok ott, ahol, a verseny után pedig egyébként sem helyes erről beszélni. Nem hallgatok azokra, akik így gondolják, egyszerűen csak teszem a dolgomat.”

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Verstappen válaszát néhány újságíró minősíthetetlennek tartja, mások szerint jó, hogy van saját karaktere

Természetesen a szezon eleje nem volt a legjobb, nem úgy alakult, ahogy szerettem volna. Elkövettem néhány hibát, különösen Kínában és Monacóban, de semmi értelme továbbra is erről beszélni, mert igazán kezd elegem lenni belőle. Úgy tűnik, hogy nincs jobb dolog annál, mint továbbra is engem kérdezni arról, mi történt az előző versenyhétvégén. Inkább csak előre nézek és magabiztos vagyok, hogy meg tudom fordítani a dolgok alakulását. A sebességem megvan, minden egyes hétvégén gyors voltam. Sokkal nagyobb baj lenne, ha lassú lennék, az kritikus helyzet lenne” – igyekezett rövidre zárni a témát Verstappen.

A holland azonban nem úszta meg ennyivel, a Daily Mail újságírója is felhozta a témát, amire Verstappen a korábbinál is ingerültebben felelt.

– mondta a Red Bull versenyzője.

A holland (balra) az idei bakijai nélkül Ricciardo (jobbra) előtt lehetne a pontversenyben Forrás: AFP/2018 Getty Images/Mark Thompson

„Két [incidens] az én hibám volt, de 2016-ban Monacóban egy hétvége alatt három balesetem is volt. Nem olyan drámai a helyzet, ahogyan az emberek mondják. Természetesen nem szereztem meg a pontokat, amelyeket meg kellett volna, de ez nem csak az én hibám. Lehetett volna jobb is, de mindenki túldramatizálja az egészet” – tett pontot ezúttal végleg a témára a holland.

Massa szerint Verstappen példája rossz a fiataloknak

Felipe Massa, a Sauber, a Ferrari és a Williams korábbi pilótája úgy véli, hogy a mai gyerekek Max Verstappenhez hasonlóan minél előbb szeretnének eljutni a Forma-1-be, ami nem feltétlenül tesz jót nekik. A jelenleg az FIA gokartszakágának vezetőjeként tevékenykedő brazil, munkájából adódóan közelről is szembesült ezzel a problémával.

– mondta Massa. – Akkor kell váltani, amikor az ember száz százalékban készen áll rá, és van elég tapasztalata. A gokartban sok tizennégy-tizenöt évest látni, akik már az együléses versenyzésen törik a fejüket.”

Verstappen első éles F1-es bevetése a 2014-es Japán Nagydíj szabadedzésén volt Forrás: AFP/Yuriko Nakao

Max Verstappen gokartos karrierje után mindössze egy szezont húzott le együléses versenyautóban, mielőtt 3 nappal a 17. születésnapja után először vezethetett élesben F1-es autót.

– mondta Massa. – Meg kell mutatnunk az apukáknak és a versenyzőknek, hogy megvan a megfelelő idő a váltásra. Az embernek fel kell készítenie magát, hogy jókor váltson kategóriát, mert abban az esetben lehet azonnal versenyképes az új kategóriában. A Forma-1-be ilyen módon van a legnagyobb esélye eljutni.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!