A Kanadai Nagydíjjal az idei Forma-1-es világbajnoki szezon hetedik versenye következik, Max Verstappen pedig eddig mindegyik nagydíjhétvégén hibázott legalább egyet. A Red Bull pilótája hol másokkal ütközött, hol pusztán saját magának ártott megpördülésével vagy kicsúszásával. Az Auto Motor und Sport munkatársa ki is számolta, hogy a hollandnak több mint kétszer annyi pontja is lehetne, ha nem hibázott volna annyit, és a pontverseny harmadik helyét foglalná el.
Verstappen legutóbb Monacóban hibázott, ahol a 3. szabadedzésen összetörte az RB14-et. Ennek köszönhetően csak az utolsó helyről kezdhette a versenyt, amelyet csapattársa, Daniel Ricciardo nyert meg, a futam után Christian Horner csapatfőnök pedig kifejtette: szerinte fiatal pilótája előnyére válna, ha változtatna a hozzáállásán.
A Kanadai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján ismét előkerült a holland feltűnően sok balesettel szegélyezett idei szezonja, Verstappennek pedig láthatóan nem volt ínyére, hogy újra erről kell beszélnie.
Igazán kezdek belefáradni azokba a megjegyzésekbe, hogy meg kellene változtatnom a hozzáállásomat
– mondta Verstappen. – Soha nem fogom ezt megtenni, mert emiatt tartok ott, ahol, a verseny után pedig egyébként sem helyes erről beszélni. Nem hallgatok azokra, akik így gondolják, egyszerűen csak teszem a dolgomat.”
Természetesen a szezon eleje nem volt a legjobb, nem úgy alakult, ahogy szerettem volna. Elkövettem néhány hibát, különösen Kínában és Monacóban, de semmi értelme továbbra is erről beszélni, mert igazán kezd elegem lenni belőle. Úgy tűnik, hogy nincs jobb dolog annál, mint továbbra is engem kérdezni arról, mi történt az előző versenyhétvégén. Inkább csak előre nézek és magabiztos vagyok, hogy meg tudom fordítani a dolgok alakulását. A sebességem megvan, minden egyes hétvégén gyors voltam. Sokkal nagyobb baj lenne, ha lassú lennék, az kritikus helyzet lenne” – igyekezett rövidre zárni a témát Verstappen.
A holland azonban nem úszta meg ennyivel, a Daily Mail újságírója is felhozta a témát, amire Verstappen a korábbinál is ingerültebben felelt.
Ahogyan a sajtótájékoztató elején is elmondtam, egy kicsit kezdek belefáradni ezekbe a kérdésekbe. Ha kapok még néhányat, le fogok fejelni valakit
– mondta a Red Bull versenyzője.
„Két [incidens] az én hibám volt, de 2016-ban Monacóban egy hétvége alatt három balesetem is volt. Nem olyan drámai a helyzet, ahogyan az emberek mondják. Természetesen nem szereztem meg a pontokat, amelyeket meg kellett volna, de ez nem csak az én hibám. Lehetett volna jobb is, de mindenki túldramatizálja az egészet” – tett pontot ezúttal végleg a témára a holland.
Felipe Massa, a Sauber, a Ferrari és a Williams korábbi pilótája úgy véli, hogy a mai gyerekek Max Verstappenhez hasonlóan minél előbb szeretnének eljutni a Forma-1-be, ami nem feltétlenül tesz jót nekik. A jelenleg az FIA gokartszakágának vezetőjeként tevékenykedő brazil, munkájából adódóan közelről is szembesült ezzel a problémával.
Sok versenyző azzal a felfogással vezet, hogy minél hamarabb együléses versenyautóban kell folytatnia a pályafutását, de ez helytelen
– mondta Massa. – Akkor kell váltani, amikor az ember száz százalékban készen áll rá, és van elég tapasztalata. A gokartban sok tizennégy-tizenöt évest látni, akik már az együléses versenyzésen törik a fejüket.”
Max Verstappen gokartos karrierje után mindössze egy szezont húzott le együléses versenyautóban, mielőtt 3 nappal a 17. születésnapja után először vezethetett élesben F1-es autót.
Max megváltoztatta néhány apuka hozzáállását azzal, hogy már tizenhét évesen bemutatkozott a Forma-1-ben
– mondta Massa. – Meg kell mutatnunk az apukáknak és a versenyzőknek, hogy megvan a megfelelő idő a váltásra. Az embernek fel kell készítenie magát, hogy jókor váltson kategóriát, mert abban az esetben lehet azonnal versenyképes az új kategóriában. A Forma-1-be ilyen módon van a legnagyobb esélye eljutni.”