Idén láthatóan két táborra szakadt a Forma-1 mezőnye, hiszen a Ferrari-Mercedes-Red Bull trió mögött a gyári Renault istálló és a Haas vezetésével próbálkozó középmezőny komoly hátrányban van. Bár a Red Bull is a gyári csapattal megegyező Renault erőforrást használ, ők is gyakran bírálják a franciákat a lóerőhiány miatt.
Pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de az utóbbi hetek során az a nézet alakult ki, hogy már a Ferrari erőforrása a legerősebb a mezőnyben és úgy tűnik, már a Renault is az olasz gyártót tekinti referenciapontnak. Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke az Autosportnak elismerte, „lenyűgöz az általunk végzett munka, de az is, amit az ellenfeleink tesznek, mert tény, hogy a hátrányunk nem igazán csökken.”
„Most csak arra vagyunk képesek, hogy fenntartsuk a különbséget. A Ferrari kifejezetten fontos lépéseket tett az előző néhány futam során a gyári csapatával és az ügyfeleivel is. Ez nagyon látható, és ezt is bele kell számolnunk a tevékenységünkbe, valamint a prioritásaink közé. Hoznunk kell azt, amire szükség van a motorteljesítmény terén.”
A motorfejlesztés mellett a Renault a csapat építésével is el van foglalva. Legutóbbi éves jelentésük szerint 511-ről 606 főre növekedett a személyi állományuk, ez azonban még mindig sokkal kevesebb az élcsapatok személyzeténél.
„A csapat még tényleg építkezik – nyilatkozta Nick Chester technikai igazgató a Racefansnek. – Igen szerencsések vagyunk, mert a Renault borzasztó sok tőkét pumpált be a csapatba. Ez a gyárban mindenhol látható. Festőüzemünk épült, pedig ilyen korábban nem volt, új épületekkel bővült a karosszériaüzem és új fogadótér is készült. Sok részleg munkáját átalakítottuk.”
Chester szerint nagy befektetések történtek, de a fejlődést nem lehet siettetni. Most már arra gondolnak, hogy 2021-től milyen lépéseket kell megtenniük. Elismerte, hogy bár a Renault nagyon segítőkész, kitöltetlen csekk azonban nem áll a rendelkezésükre és minden beruházást alaposan meg kell indokolniuk.
Az éves jelentésben a csapat azt is közölte, hogy 2009 óta először papíron 1,1 millió angol font nyereséget termeltek
és 2018-ban is további építkezéseket végeznek a hosszútávú tervük részeként. E terv célja a konstruktőri világbajnokság megnyerése. Kiderült, hogy összesen 125 millió fontnyi tartozásuk van a Renault-csoporton belüli cégek felé, viszont a 2017. december 31-én lezárt üzleti évük során nem volt szükség az üzleti tervük jelentős átalakítására.