Valtteri Bottasnak nem alakult jól a Magyar Nagydíj, a Mercedes finnje nem tudta felvenni a versenyt csapattársával, öt körrel a vége előtt pedig a másodikról a 4. helyre csúszott vissza, miután Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is megelőzte. A némettel össze is ütközött, majd a sérült autóval nem tudta tartani Daniel Ricciardót, akinek nekiment. Végül az 5. helyen zárt 10 másodperces időbüntetéssel, ami végül már nem befolyásolta a helyezését. Csapatfőnöke szerint azonban így is remekül teljesített.
Bottason látszódott is a csalódottság a verseny utáni interjúk alatt. Az sem segített a helyzeten, hogy
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke percekkel korábban „szenzációs szárnysegédnek" nevezte pilótáját,
amiért az a futam második felében a lágy gumikon szenvedve megakadályozta Vettelt abban, hogy üldözőbe vegye Lewis Hamiltont.
Mindenek előtt a szárnysegéd kifejezés fájó
– mondta Bottas a Sky Sportsnak. – Másodszor, nem látok semmilyen pozitívumot ebben a futamban. Jobb eredményt akartam elérni."
Bottas elmondta, beszélnie kell a csapattal, mivel elég nagy lett a lemaradása a pontversenyben Hamiltonnal szemben, a Mercedesnek pedig egy ponton döntenie kell a csapatsorrendről. Azt is sugallta, hogy Wolff szárnysegédes kommentárját is tisztázni fogják, később a Twitteren azonban cáfolta ezt.
„Kering néhány kontextusból kiragadott hír. Nem hívtam össze csapatmegbeszélést amiatt, mert Toto [Wolff] azt mondta, hogy én voltam a tökéletes szárnysegéd a futamon. Nincs szükség ilyesmire. Csalódott voltam a végeredmény miatt, és abban a pillanatban mindent negatívan láttam."
Tudom, hogyan értette, amit mondott és Lewisról is ugyanezt mondta volna, ha ő lett volna az én helyzetemben és futott volna ilyen versenyt. Egyenlőek a feltételek, ez ügyben száz százalékig megbízom a csapatban.
Minden rendben, nyomjuk tovább, az eredmények pedig jönni fognak."
Nem csak Bottas, hanem Wolff is szükségét érezte annak, hogy tisztába tegye korábbi kijelentését.
„Pontosan ez az eset mutatja, hogy a nem szemtől szemben megvitatott helyzetek miért csúsznak ki teljesen az irányításunk alól" – mondta a csapatfőnök az Autosportnak.
„Ma, a második helyről rajtolva, az első kör után Valtteri versenye tökéletes példája volt egy szárnysegéd futamának. Ezt nem a bajnokságra levetítve értem, mert nincs első és második számú pilótánk sem, hanem arra, ahogyan versenyzett.
Az én szemszögemből nézve ez volt a legjobb versenye a Mercedesszel az elmúlt három [két] évben."
„Nem tudom, hogy pontosan milyen sokáig használta a lágy gumikat, de arra tippelek, hogy nagyjából 50-54 körig. A gumik teljesen készen voltak. Meg voltunk lepődve, hogy 25 körön át maga mögött tudta tartani Sebastiant és Kimit, és tudtuk, hogy az utolsó 5 kör kritikus lehet. Keserű érzésem azért van, mert megérdemelte volna, hogy második legyen. Önök azt mondják, hogy a szárnysegéd szó nem igazságos vele szemben? Szenzációs futamot teljesített és segítette Lewist abban, hogy növelje az előnyét."
Lewis Hamilton nem mulasztotta el megköszönni csapattársának a segítséget. Mindezt az Instagramon keresztül tette. „Szeretnék köszönetet mondani Valtteri Bottasnak. Az ő nagyszerű versenyzése nélkül a csapat talán nem nyert volna ma, vagy nagyon szoros lett volna a [futam] vége. De az ő harcának köszönhetően csapatként 3 ponttal többet szereztünk a Ferrarinál.
Ne felejtsétek el, a csapatnak a futam és a konstruktőri világbajnoki cím megnyerése a legfontosabb. Ebben ő ma kulcsszerepet játszott."
„Engem mindenek előtt abban segített, hogy támogató csapattárs lehessek, ezt elismerem. Hatalmas a tisztelet kettőnk között."