A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) biztonsági okokból bizonyos pályák egyes kanyarjaiban annak ellenére sem engedélyezi az állítható hátsó szárny (DRS) használatát, hogy azzal jelentősen elősegítené az előzést. Ilyen a spái Eau Rouge, a szuzukai 130R, vagy a monacói alagút jobbos törése is. Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója az idei Brit Nagydíjon azonban szakított az eddigi elképzelésekkel, és egy harmadik DRS-zónát jelölt ki az ultragyors Abbey és Farm kanyarokon keresztül.
Az FIA minden eszközzel igyekszik segíteni az előzéseket a versenyeken, ezért az utóbbi időben a korábbi kettő mellé rendszerint egy harmadik DRS-zónát is beiktatott a futamhelyszíneken. Ez nem mindenkinek a tetszését nyerte el, Sebastian Vettel például a Mario Kart nevű számítógépes játékhoz hasonlította az osztrák futamon várható helyzetet.
Ne értsenek félre, sok embernek tetszik a Mario Kart, én is játszottam vele fiatalon, de úgy gondolom, hogy az előzésnek nem szabad mesterségessé válnia
– mondta Vettel az Osztrák Nagydíj előtt. – Nem túl izgalmas, ha csak elhúzunk a másik autó mellett."
Ettől aligha kell majd tartaniuk a pilótáknak a Silverstone-ban rájuk váró harmadik DRS-zónában, amely a célegyenesben kezdődik és a jobbos Abbey-n és a balos Farmon át tart.
Ez a két kanyar könnyedén padlógázos üres tankkal, a versenyen – főleg nyitott DRS-sel – azonban okozhat fejtörést a pilótáknak.
„Nem egy nagy zóna, az izgalmas benne az, hogy nyitott szárnnyal mehetnek át az egyes kanyaron, ha akarnak – mondta Charlie Whiting.
Miután aktiválták a DRS-t a 18-as kanyar kijáratánál, csak akkor csukódik le, ha fékeznek, vagy elveszik a gázt.
Elvileg át tudnak menni az egyes és a kettes kanyaron nyitott szárnnyal, meglátjuk."
A Brit Nagydíjon lesz az első alkalom, hogy a versenyzők nagysebességű kanyarban használhatják a DRS-t versenyen. Ami az ausztriai harmadik zónát illeti, Whiting szerint a futamon bebizonyosodott a létjogosultsága.
Azt hiszem, segített, jobb esélyt biztosított nekik az előzésre
– mondta a versenyigazgató. – Elég gyakran láttuk, hogy az autók közelebb kerültek egymáshoz a hármas kanyar előtt, mint normális esetben kerültek volna, majd pedig meg is előzték egymást a négyes kanyarban. Úgyhogy elég jól működött, de nem tette túl könnyűvé az előzést, ahogyan azt néhány versenyző előzetesen gondolta."