Akkor még nem tudhattuk, de a győzelem sorsa már az 1. körben eldőlt a később igen változatossá váló Osztrák Nagydíjon, mivel Kimi Räikkönen hiába rajtolt kiválóan, Lewis Hamilton támadása közben Max Verstappen egy koccanással együtt elé tudott kerülni és a Ferrari pilótája később sem tudta befogni az ifjú holland versenyzőt.
Räikkönen a futam utáni sajtótájékoztatón nem neheztelt Verstappenre az eset miatt, amit a sportfelügyelők is vizsgáltak, de végül nem avatkoztak bele a futam alakulásába. A finn pilóta elárulta, kicsit megcsúszott a 6-os kanyarban, ezért kerülhetett közel hozzá a Red Bull, a koccanást pedig annak tudta be, hogy a pályának azon a tempós részén nehéz egymás mellett haladni.
„Az előttem lévő Mercedes miatt lecsökkent a leszorítóerő. Próbáltam a külső íven maradni, de összeértünk és elvesztettem a pozíciót. A lehető legjobban kezeltük a helyzetet, nem ütöttük ki egymást és egy olyan kanyarban is küzdöttünk, ahol nem könnyű egymás mellett haladni. Ez néha így alakul,
nem ideális a számomra, de fair volt.”
A 2007-es világbajnok később az utolsó pillanatig igyekezett, a legutolsó alkalommal a verseny leggyorsabb körét is elérte, de végül meg kellett elégednie a 2. hellyel, ami így is az utóbbi idők legjobb eredménye a részéről. A verseny után úgy vélte, néhány körrel később utolérhette volna Verstappent, de rá jellemzően ennek nem tulajdonított nagy jelentőséget.
„Utólag már könnyű azt mondani, hogy mi lett volna, ha. Alapvetően jó volt a tempó, különösen a végén. A második etap eleje kissé trükkös volt, de amikor elkezdtek működni a gumik, már minden rendben ment. A csapatnak ez nagyszerű eredmény, de nekem kissé elkeserítő. Sok pontot szereztünk a világbajnoki ellenfelünk ellen, nekik elég rémes napjuk volt.”
Ebből a szempontból jó, de mi nyerni akarunk és a tempónk ehhez meg is volt, de ma mégsem sikerült.”
Bár a győzelemről lemaradtak, a Ferrari szempontjából a pohár csak félig üres, hiszen Hamilton kiesése miatt Sebastian Vettel a 3. hellyel is átvette a vezetést az egyéni pontversenyben. Räikkönen és Vettel kiválóan menedzselte az abroncsaikat, az egész mezőnyből ők voltak az egyetlenek, akik a korai, VSC-fázis alatt végrehajtott kerékcseréik ellenére ultralágy-lágy leosztással, gondok nélkül teljesíteni tudták a versenytávot.
Vettel viszont kissé bosszús volt, mert úgy érezte, „jó volt a tempó, elégedett vagyok a versennyel, de még jobb is lehetett volna, ezért nem vagyok teljesen boldog.”
Kiemelte, a verseny elején nehezére esett az abroncsok beosztása, mert természetesen akkor még nem tudhatták, hogy miként alakulnak a későbbi események. Szerinte gyorsabban is mehetett volna, a számára kedvezőtlenül alakuló kettős kerékcserét viszont helyes döntésnek tartotta a Ferrari részéről.