Cars follow a safety car clearing the circuit following a crash between Torro Rosso's Russian driver Daniil Kvyat and Torro Rosso's Spanish driver Carlos Sainz Jr during the British Formula One Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England on July 16, 2017. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel szerint tovább növeli az élcsapatok előnyét az új DRS zóna, Daniel Ricciardo ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy kellemetlen mellékhatásokkal szembesülhet, aki megpróbálja padlógázon és nyitott DRS-sel bevenni az első két silverstone-i kanyart. Carlos Sainz szerint az előzések támogatására alkalmatlan a változtatás.
Hét és fél éve segítik az előzéseket a Forma-1-ben DRS-sel, de a használatra engedélyezett helyét biztonsági okból sosem jelölték ki nagyon gyors kanyarokban, nehogy a lecsökkent leszorítóerőtől megcsússzanak az autók – igaz, az időmérőkön néhány évig korlátlanul fel lehetett csapni a hátsó szárnyat egy körben.
A hétvégi Brit Nagydíjra viszont az FIA ismét három DRS zónát alakított ki, az új a silverstone-i pálya célegyenesében lesz, ami azt jelenti, hogy
aki elég bátor és megvan hozzá a tapadása, az alapból padlógázos első két kanyaron nyitott hátsó szárnnyal száguldhat át,
mivel az akkor záródik vissza, ha a versenyző elveszi a lábát a gázról, vagy a kapcsolóval ezt maga intézi el.
Sebastian Vettel azonban nem látja a változtatás értelmét. "Nem tudom, mi volt a szándék. Fogós lesz. Nem tudom, bevehetjük-e DRS-sel az első két kanyart vagy sem. Megpróbáljuk, az új aszfalt és a gumik segíthetnek. Ha bárki képes erre, azok mi, az élcsapatok, akiknél a legnagyobb a leszorítóerő az autón" – mondta.
Nem tudom, esetleg az volt-e a szándék, hogy még jobban szétszakítsuk a mezőnyt. Másoknak kisebb a leszorítóereje.
A középmezőnybe tartozó Renault pilótája, Nico Hülkenberg egyetért Vettellel, ő például nem gondolja, hogy a sárga autók gázelvétel nélkül fordulhatnak el az első két kanyarban. "A három élcsapat eleve külön ligában van, az én életemben ez semmit sem változtat" – tette hozzá.
Daniel Ricciardo a Red Bull-lal talán bevállalhatja nyitott DRS-sel az említett íveket, de figyelmeztetett rá, hogy a hazardírozásnak kellemetlen mellékhatásai is lehetnek.
"A kanyar csúcspontja rövid és éles. Megpróbálunk nem túl élesen fordulni és bemagyarázni a kocsinak, hogy igazából DRS nélkül kanyarodik, hátha ettől nem lepődik meg – nyilatkozta az ausztrál. – Farolva ugyanakkor sebességet vesztünk és kinyírjuk a gumikat, ami összességében hátráltathat."
Köridőben szerinte 1-2 tized pluszt hozhat a taktika sikeres kivitelezése, Carlos Sainz azonban úgy gondolja, ez csak az időmérőn realizálódhat. "Nem hiszem, hogy egy másik autó mögött haladva bárki padlógázzal és DRS-sel venné be a kanyart, ezért nem értem, az újítás miért támogatná az előzéseket – mondta.