Többen győzelemre esélyesnek látják a Red Bullt a Hungaroringen, mivel a kanyargós pályán kevésbé érezhető a lemaradásuk motorerőben, továbbá a nagy leszorítóerő igénye is kedvez nekik. A pénteki edzésnap alapján valóban közelebb lehetnek a tűzhöz, mint a korábbi versenyeken – mindkét tréningen az első három között végeztek a pilótáik, délután Max Verstappen egy tizeden belül volt a leggyorsabb Sebastian Vettelhez képest –, de Verstappen nem ennyire bizakodó.
"Jó volt az autó, de sajnos itt is sok időt vesztünk az egyenesekben.
Szerintem javíthatunk valamelyest a kocsin, viszont nem vagyok biztos benne, hogy az elég jó lehet a pole pozícióra
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. Attól tart, a vonalvezetéstől félő Mercedesszel is bunyózniuk kell az első két rajtsorba kerülésért.
"A Mercedesek nem raktak össze jó kört az ultralágy gumin, kicsúsztak, ha jól tudom. Arra számítok, hogy holnap ők is ott lesznek [az élbolyban] – mondta a holland. – A Ferrari gyorsnak látszik, a hosszú etapokon a Mercedes is. Szoros lesz, de minden az időmérőtől függ."
A kvalifikációkon régóta hátrányban van a Red Bull a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, emiatt rendszeresen lépéshátrányból várják a versenyeket.
Daniel Ricciardót az sem segíti, hogy a Magyar Nagydíjon a Renault egy régebbi motorváltozatát, a szezon eleji "A" specifikációt kénytelen használni a hockenheimi műszaki hiba után.
Ő a délelőtti edzésen a leggyorsabb volt, délután 3. lett bő két tized hátránnyal Vettel mögött.
"Nekünk mindig az a nehéz, hogy így folytassuk. Szerintem képesek vagyunk megtartani a fonalat, csakhogy a többiek rendszeresen többet gyorsulnak. Biztosra veszem, hogy a Mercedes is javulni fog egy körön holnapra, míg a Ferrari eleve gyorsnak látszik – mondta. – Úgy gondolom, egy körön nem hoztam ki a maximumot, hiszem, hogy néhány tized tartalék még van a felszerelésünkben."
"Az első rajtsorba szeretnék kerülni, a második sem lenne katasztrófa, de a harmadikat el akarjuk kerülni."
A motorhelyzet miatt jelenleg nem aggódik. "Normális esetben ez nem árt nekem ezen a hétvégén, de a nyári szünet után jobban fog fájni" – mondta. Azt nem tudni, hogy a Renault a klasszikus erőpályának számító Spában vagy Monzában beveti-e a fejlesztés alatt lévő "C" változatot, de ha nem adják meg a zöld jelzést, Ricciardóra büntetés vár, mert a Magyar Nagydíj hétvégéjén használt V6-osa az élettartama végén jár.
Ez a szezon első hat nagydíján üzemelt az autójában, jóllehet, Bahreinben és Azerbajdzsánban sem teljesítette a teljes versenytávot.
Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának vezetője még mindig helyes döntésnek tartja, hogy Németországban belső égésű motorból nem, csak más elemekből szereltek be vadonatújat a pilótának az időmérő előtt. A pontos diagnózist még nem állították fel a meghibásodásról.
"Szétszedtük a motort, megvizsgáltuk a tönkrement elemet. Azzal először fordult elő meghibásodás. Talán a beszállítótól ered a hiba, de egyelőre nem tudjuk az okot. Mindenesetre semmilyen előjele sem volt" – nyilatkozta az Autosportnak.