A Red Bullt helyzetbe hozhatta volna az eső a Magyar Nagydíj időmérőjén, de az ilyen körülmények között általában vitézkedő csapat gyengébb mérleggel zárt, mint ha nem kavart volna be az időjárás. Daniel Ricciardo már a Q2-ben elvérzett, az ilyenkor gyakran fenomenálisan vezető Max Verstappen pedig sehogy sem boldogult és csak 7. lett, kikapva Nico Hülkenberg Renault-jától és Pierre Gasly Toro Rossójától is.
Utóbbi nem érti, mi siklott félre. "Boldog voltam [az esőtől], de hamar eltűnt a mosoly az arcomról. Szenvedtem a balansszal, nem tapadt az autó, rengeteget csúszkáltam és blokkoltam a kerekeket. Nem értettem, mi van az autóval, egyszerűen nem tapadt – nyilatkozta.
Olyan volt, mint jégen vezetni. Össze-vissza csúszkáltam.
"Az extrém esőgumin nagyon szenvedtem, de az intermediate sem volt fantasztikus – árulta el. – Idén nem vagyunk erősek esőben. Ki kell derítenünk, mi romlott el tavaly óta."
Száraz körülmények között sem számított sokkal többre, a pole-t elérhetetlennek érezte. Az utolsó edzésen, amelyen a Red Bull egyértelműen lépéshátrányba került a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, nem volt elégedett, a problémák megismétlődésére azonban nem számított volna.
"Délelőtt nem voltunk elégedettek, de változtattunk a balanszon, ami javított volna a helyzeten az időmérőre – mondta Verstappen. – Kipróbáltunk valamit a beállítással, ami nem működött, úgyhogy azt terveztük, hogy megint változtatunk, és hittem benne, hogy az beválik."
Ricciardo még rosszabbul járt nála az időmérőn, hiszen csak 12. lett.
Már a Q1-ben a tűzzel játszott, amikor érthetetlenül a lágy gumin vezetve harcolt a továbbjutásért
– mindenki más a tapadósabb ultralágy keveréket használta –, de akkor még szerencséje volt.
"Azt hittük, a lágy gumi rendben lesz a szakasz végén, de a hideg aszfalton nehéz volt működésre fogni. Épphogy sikerült, az ultralágy biztonságosabb választás lett volna" – ismerte el. A Q2-ben aztán újra eleredt az eső, és nem tudott mit tenni, miután romlottak a feltételek.
Az első kör nagyon fontos volt, de [Lance] Stroll megpördült előttem, ezért meg kellett szakítanom a kört.
"Utána túl vizes volt a pálya az intermediate gumihoz, fel kellett tennünk az extrém esőgumikat, de addigra már sokkal rosszabb állapotba került a pálya, mint korábban" – magyarázta.
"Pechünk volt. Holnap kemény csata vár rám a 12. helyről, de jól fogok aludni este. Holnap végrehajtok néhány manővert, vagy másokat fogok használni az autó lefékezésére!"
Az időmérőt követően a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak Verstappen ellen, amiért az utolsó kanyarnál akadályozta Romain Grosjeant a Q3-ban, aki trágár káromkodással reagált erre. Büntetést azonban nem osztottak ki a hollandnak, indoklásuk szerint azért, mert a vízpermetben nem lehetett hátrafelé látni, a pilótát kicsit későn értesítette a Red Bull az érkező Haasról, valamint azt is a védelmében hozták fel, hogy Gasly közelsége miatt lassított és megpróbált tiszta pályán nekivágni a körének.
"A csapat szólt, hogy menjek a körömre, ezt tettem. Nem láttam, mi zajlik hátul" – kommentálta röviden az esetet Verstappen. Az ítélet szerint az eset nem tekinthető "szükségtelen feltartásnak."