Míg korábban leginkább hatalmas leszorítóerőt igénylő, mintsem motorerő-pályának tartották a silverstone-i aszfaltcsíkot, a 2017-re bevezetett új szabályokkal fordult a trend. Ez az élmezőnyből a Red Bullnak hozott igazán nehéz napokat a Brit Nagydíj hétvégéjén, miután az autóikban dolgozó Renault motor Max Verstappen szerint 70-80 lóerővel marad el a Ferrari és a Mercedes erőforrásától.
Max Verstappen és Daniel Ricciardo is abban bízott, hogy a harmatos időmérő edzés után a futamon nagyobb esélyük lehet felvenni a versenyt két legfőbb riválisukkal, ám végül nem így lett.
Ha hiányzik 70-80 lóerő, akkor az ember tudja, hogy szenvedni fog
– nyilatkozta a holland az időmérő után. – A jelenlegi [2017-ben bevezetett] autókkal néhány kanyar padlógázas lett, ami még nehezebbé teszi a helyzetet."
„Az is nagy gondot jelent, hogy az olyan kanyarokból kifelé, amelyeket majdnem padlógázzal veszünk, a motor egyszerűen nem húz. Az ember tudja, hogy egyszerűen nincs elég lóereje. Nem tudom, hogy pontosan hány lóerővel van kevesebb, de amikor egy másodpercet veszítünk az egyenesekben, az ember tudja, hogy elég sokkal. Négy éve így vezetek, hozzá vagyok szokva" – mondta Verstappen.
A futamot végül csak Ricciardo fejezte be, de amíg versenyben volt, Verstappen állt jobban. Räikkönennel csatázott is a pályán, de szerinte nem voltak túl egyenlők a feltételek. „Az első biztonsági autós fázis után visszaelőztem Kimit, ami jó volt.
Ugyanakkor elképesztően frusztráló, hogy milyen sokat veszítünk az egyenesekben. Tragikus, olyan, mintha egy másik sorozatban vezetnénk"
– mondta Verstappen, aki egyetértett azzal, hogy a Forma-1 és a Forma-2 közötti különbségre hasonlít a lemaradásuk mértéke az egyenesekben.
Az időmérőn Verstappen 7 tizeddel, Ricciardo 1,2 másodperccel maradt el Vettel pole pozíciós idejétől. Az ausztrál a DRS-ével is küzdött, az ő hátránya tehát nem mérvadó, az azonban a holland idejéből is látszik, hogy
a Renault először Ausztriában bevetett időmérős üzemmódja nem hozott nagy javulást. Ezt egyébként a gyári csapat pilótái is beismerték az Osztrák Nagydíj után.
„Az időmérős üzemmód olyasmi, amit nem reklámoztunk volna, ha valaki más nem említi" – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója Christian Hornerre, a Red Bull csapatfőnökére célozva.
„Ez a fejlesztés nem váltja meg a világot, egy kis előrelépés a sok közül. Normális körülmények között megtartanánk magunknak, ami a kommunikációt illeti, ahelyett, hogy elvárásokat támasztanánk. Ez is egy ok arra, hogy egy ponton befejezzük az együttműködést [a Red Bullal]. Kontrollálnunk kell a kommunikációnkat" – nyilatkozta Abiteboul.
A Red Bull jövőre a Honda erőforrásaira vált, de vélhetően jelenleg azokkal sem lett volna előrébb Silverstone-ban, legalábbis Pierre Gasly, a japánok motorjait használó Toro Rosso-pilóta szavai alapján.
Az autó remek volt, de őrület, hogy mennyi időt veszítünk az egyenesekben
– mondta Gasly a Brit Nagydíj időmérője után. – Kilenc tizedről beszélünk a Force Indiához és a Sauberhez viszonyítva, így nagyon nehéz harcolni."
„Jelenleg az a legnagyobb gondunk, hogy lassúak vagyunk az egyenesekben. Nem hiszem, hogy magából az autóból ki tudnánk hozni többet, kilenc tizedet nem lehet visszanyerni a kanyarokban. Az időveszteség padlógáznál jelentkezik, egyenes kormányállásnál, úgyhogy én személy szerint nem sokat tehetek, csupán próbálhatok lejjebb kerülni az autóban [a jobb légellenállás miatt]." – nyilatkozta a francia.