Vágólapra másolva!
A Red Bull holland pilótája már hozzászokott, hogy nem áll rendelkezésére elég lóerő, a silverstone-i pályán azonban a szokottnál is jobban megmutatkozott a Renault gyengesége.

Míg korábban leginkább hatalmas leszorítóerőt igénylő, mintsem motorerő-pályának tartották a silverstone-i aszfaltcsíkot, a 2017-re bevezetett új szabályokkal fordult a trend. Ez az élmezőnyből a Red Bullnak hozott igazán nehéz napokat a Brit Nagydíj hétvégéjén, miután az autóikban dolgozó Renault motor Max Verstappen szerint 70-80 lóerővel marad el a Ferrari és a Mercedes erőforrásától.

A Forma-1-es Brit Nagydíj, paddock, szurkolók, motorhome-ok
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lance Stroll
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Jackie Stewart
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sergio Pérez
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Brit Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Brit Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Brit Nagydíj, lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen

Max Verstappen és Daniel Ricciardo is abban bízott, hogy a harmatos időmérő edzés után a futamon nagyobb esélyük lehet felvenni a versenyt két legfőbb riválisukkal, ám végül nem így lett.

– nyilatkozta a holland az időmérő után. – A jelenlegi [2017-ben bevezetett] autókkal néhány kanyar padlógázas lett, ami még nehezebbé teszi a helyzetet."

„Az is nagy gondot jelent, hogy az olyan kanyarokból kifelé, amelyeket majdnem padlógázzal veszünk, a motor egyszerűen nem húz. Az ember tudja, hogy egyszerűen nincs elég lóereje. Nem tudom, hogy pontosan hány lóerővel van kevesebb, de amikor egy másodpercet veszítünk az egyenesekben, az ember tudja, hogy elég sokkal. Négy éve így vezetek, hozzá vagyok szokva" – mondta Verstappen.

A Forma-1-es Brit Nagydíj, paddock, szurkolók, motorhome-ok
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lance Stroll
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Jackie Stewart
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sergio Pérez
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Brit Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Brit Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Brit Nagydíj, lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen

A futamot végül csak Ricciardo fejezte be, de amíg versenyben volt, Verstappen állt jobban. Räikkönennel csatázott is a pályán, de szerinte nem voltak túl egyenlők a feltételek. „Az első biztonsági autós fázis után visszaelőztem Kimit, ami jó volt.

– mondta Verstappen, aki egyetértett azzal, hogy a Forma-1 és a Forma-2 közötti különbségre hasonlít a lemaradásuk mértéke az egyenesekben.

Az időmérős üzemmód sem segített

Az időmérőn Verstappen 7 tizeddel, Ricciardo 1,2 másodperccel maradt el Vettel pole pozíciós idejétől. Az ausztrál a DRS-ével is küzdött, az ő hátránya tehát nem mérvadó, az azonban a holland idejéből is látszik, hogy

a Renault először Ausztriában bevetett időmérős üzemmódja nem hozott nagy javulást. Ezt egyébként a gyári csapat pilótái is beismerték az Osztrák Nagydíj után.

„Az időmérős üzemmód olyasmi, amit nem reklámoztunk volna, ha valaki más nem említi" – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója Christian Hornerre, a Red Bull csapatfőnökére célozva.

Cyril Abiteboul (jobbra) ismét odaszúrt Christian Hornernek [balra) Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Ez a fejlesztés nem váltja meg a világot, egy kis előrelépés a sok közül. Normális körülmények között megtartanánk magunknak, ami a kommunikációt illeti, ahelyett, hogy elvárásokat támasztanánk. Ez is egy ok arra, hogy egy ponton befejezzük az együttműködést [a Red Bullal]. Kontrollálnunk kell a kommunikációnkat" – nyilatkozta Abiteboul.

Egyelőre a Honda sem jobb

A Red Bull jövőre a Honda erőforrásaira vált, de vélhetően jelenleg azokkal sem lett volna előrébb Silverstone-ban, legalábbis Pierre Gasly, a japánok motorjait használó Toro Rosso-pilóta szavai alapján.

– mondta Gasly a Brit Nagydíj időmérője után. – Kilenc tizedről beszélünk a Force Indiához és a Sauberhez viszonyítva, így nagyon nehéz harcolni."

A Forma-1-es Brit Nagydíj, paddock, szurkolók, motorhome-ok
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lance Stroll
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Jackie Stewart
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sergio Pérez
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, légibemutató
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Brit Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Brit Nagydíj, rajt
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Brit Nagydíj, lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Marcus Ericsson, Sauber
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Sebastian Vettel
A Forma-1-es Brit Nagydíj, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen

„Jelenleg az a legnagyobb gondunk, hogy lassúak vagyunk az egyenesekben. Nem hiszem, hogy magából az autóból ki tudnánk hozni többet, kilenc tizedet nem lehet visszanyerni a kanyarokban. Az időveszteség padlógáznál jelentkezik, egyenes kormányállásnál, úgyhogy én személy szerint nem sokat tehetek, csupán próbálhatok lejjebb kerülni az autóban [a jobb légellenállás miatt]." – nyilatkozta a francia.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!