A Red Bull is azok közé a csapatok közé tartozik, amelyeknek különösen fontos a Brit Nagydíj. Az istálló az előző versenyhétvégén, Ausztriában futotta hazai versenyét, központja azonban a Silverstone-tól nem messze található Milton Keynes-ben van, a csapattagok nagy része is angol. Pénteken azonban nem sok okuk lehetett az örömre.
Már az első tréningen gondjai akadtak az energiaitalosoknak, miután a másfél órás edzés végén Max Verstappennek le kellett parkolnia az RB14-est a pálya szélén. Eleinte váltóhibára gyanakodtak, Christian Horner a második edzés alatt a Sky Sportsnak azonban úgy nyilatkozott, egyelőre nem tudják, hogy mi történt a holland autójával.
Jelenleg kisebb rejtély, mert szétszedtük a váltót, de semmilyen hibát nem találtunk benne
– mondta a Red Bull csapatfőnöke. – Mindenesetre kicseréltük, hogy biztosra menjünk, de nem hiszem, hogy bármilyen nyilvánvaló baja lenne."
Verstappen a második gyakorláson a kicserélt elemmel sem jutott messzire, az edzés elején a Luffield kanyarból a kemény keverékű gumikon kigyorsítva elvesztette uralmát az autó felett.
A Red Bull a korlátnak csapódva állt meg, Verstappen pedig úgy megrongálta a jobb hátsó felfüggesztést, hogy végül mért idő nélkül zárta a tréinget.
„Úgy nézett ki, mint amikor átesik a motorkerékpáron az ember. Az autó kitört balra, majd hirtelen betapadt és kilőtte a pályáról – elemezte Horner a balesetet a Sky Sportson. – Nem vészes a kár, csak sok gyakorlási időtől fosztott meg minket. Idegesítő és frusztráló ez, de szerencsére még ott van Daniel, aki teljesítheti a kitűzött programot."
Azt hiszem, hogy túl gyorsan akartam menni a kemény gumin és egyszerűen elvesztettem az irányítást
– ismerte be Verstappen. – Sajnos amilyen módon eltaláltam a falat, az egyszerűen leszakította a jobb hátsó kereket. Nem ideális kihagyni a második edzést, de az érzetem az autóban azt megelőzően elég jó volt."
A két Red Bull közül Daniel Ricciardo szerepelt jobban már az első edzésen is, igaz, Verstappen az élmezőnyből egyedüliként akkor nem tette fel a lágy keverékű Pirelliket.
Azonban ausztrál délelőtt így is közel 7 tizedre volt Hamilton Mercedesétől és a negyedik lett, délután Vettel Ferrarijától pedig 8 és fél tizedet kapott és az ötödik helyen zárt.
Megtesszük, amit lehet az időmérőn, de azt hiszem a Ferrari és a Mercedes túl gyors egyetlen körön
– nyilatkozta Ricciardo. – A versenyre azonban igyekszünk találni pár apró trükköt. Silverstone-hoz képest meleg van, úgyhogy a hőmérsékletet is jól kell kezelni. Azt hiszem, ez a kulcsa annak, hogy a futamra jobb autónk legyen."