Időről időre hallhatunk olyan véleményeket a száguldó cirkuszból, amelyek szerint túl van szabályozva a versenyzés a pályán. Legutóbb Niki Lauda fejtette ki, hogy egyáltalán nem tetszik neki, ahogy minden incidens után azonnal megjelenik a felirat a képernyőn, hogy a felügyelők vizsgálják az esetet. Sebastian Vettel szerint a pilóták azonban nagyrészt maguknak köszönhetik, hogy sok büntetést kapnak.
Vettel legutóbb az Osztrák Nagydíj időmérője után tapasztalhatta meg a felügyelők szigorát, miután három helyes rajtbüntetést kapott Carlos Sainz feltartásáért. A német így a 3. rajtkocka helyett a 6. pozícióból volt kénytelen nekivágni a versenynek. Vettel később elmondta:
a csapata nem figyelmeztette őt Sainz közeledtéről, a felügyelők szerint azonban a tükörbe nézve így is le kellett volna húzódnia az ideális ívről.
A futamot a 3. helyen fejezte be a Ferrari pilótája, de még egy nappal később sem hagyta nyugodni a szombati büntetése.
Nem szólt [a csapat], próbáltam figyelni rá. Nem akarok ebbe kapaszkodni, de a szabálykönyv mára elképesztően nagy lett
– mondta Vettel. – Azt hiszem, ez az összes pilótának köszönhető. Mindannyiunkkal előfordult már, hogy panaszkodott, »ő ezt csinálta, ő meg azt«. Végső soron engedniük kellene, hogy egymás között, a pályán rendezzük ezt le."
Sainz az időmérő után nem haragudott Vettelre, aki szerinte nem saját hibájából tartotta fel. „Úgy gondolom, hogy az ilyen helyzetek olykor inkább a versenymérnök hibájából adódnak, amiért nem adják az ember tudtára, hogy valaki érkezik – mondta Sainz az időmérő után. – Ugyanakkor el kell ismernem, hogy ha emiatt nem jutottam volna be a Q3-ba, most sokkal mérgesebb lennék."
Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója az Osztrák Nagydíj hétvégéje alatt elmondta:
a felügyelők nem hasraütésszerűen döntenek a büntetések mértékéről, miután a rendelkezésükre áll egy adatbázis a korábbi évek incidenseiről és az értük kiszabott büntetésekről.
Vettel büntetése kapcsán is a korábban a hasonló esetekért kiszabott szankciókat vették alapul, mielőtt 3 rajthelyes hátrasorolással sújtották a Ferrari versenyzőjét.
„Azt hiszem, megérdemelt volt [Vettel büntetése], teljes mértékben összhangban volt a korábbi döntésekkel"
– mondta Whiting, aki előrevetítette, hogy a jövőben sokkal inkább a szabályszegés másoknak okozott következményeit fogják alapul venni a büntetés kiszabásánál, mintsem a vétkes hibájának mértékét, vagy szándékait.
Whiting elismerte, hogy ha már Ausztriában ezen elv mentén jártak volna el, Vettel büntetése kisebb lehetett volna, mivel Sainz így is továbbjutott a Q3-ba.
„A hatása kicsit volt, úgyhogy a következmény figyelembe vételével azt is mondhattuk volna, nincs sérelem, nincs büntetés. De jelenleg még nem így gondolkozunk. Tervezünk beszélni [erről a felfogásról], de pillanatnyilag még nem eszerint járunk el" – mondta a versenyigazgató.