Fernando Alonso közösségi oldalain, saját múzeumában felvett videóban végre a nyilvánosság elé tárta a jövőjével kapcsolatos tervei egy részét, amelyből kiderült, hogy az idei szezon végén kiszáll a Forma-1-ből, a következő idényben már nem lesz ott a mezőnyben. Alonso arról nem ejtett szót, hogy végleg befejezi-e pályafutását a száguldó cirkuszban, ahogyan arról sem, hogy hol fog versenyezni jövőre.
„E lenyűgöző sportágban eltöltött 17 csodálatos év után ideje váltani és továbblépni – olvashatóak Alonso szavai a McLaren honlapján. – A hihetetlen szezonok minden egyes percét élveztem, és nem tudok eléggé hálás lenni az embereknek, akik annyira különlegessé tették. Számos nagydíj van még a szezonból, lelkesebben és elkötelezettebben veszek majd részt rajtuk, mint valaha."
Meglátjuk, mit hoz a jövő; új, izgalmas kihívások várnak rám, életem egyik legboldogabb időszakát élem, de új kihívások után kell néznem."
Fernando Alonso 2001-ben, a Minardinál kezdte Forma-1-es karrierjét, a faenzai kiscsapatnál pedig olyan meggyőző teljesítményt nyújtott, hogy sokan már akkor a jövő világbajnokát látták benne. Ezután egy év tesztelés következett a Renault-val, mielőtt 2003-ban az istálló versenyzője nem lett. Ebben az évben szerezte meg első pole pozícióját, majd a Magyar Nagydíjon első győzelmét is, mindkettővel korrekordot állítva fel.
Első világbajnoki címét is a franciák autójában nyerte meg 2005-ben, sőt, rögtön rátett még egyet, kiélezett csatában maga mögé utasítva a hétszeres világbajnok Michael Schumachert. Egy évvel később, immár a McLaren pilótájaként emlékezetes szezont futott, a pályán nyújtott teljesítményét azonban elhomályosította a közte és a csapatfőnök Ron Dennis között húzódó viszály.
A 2008-as és 2009-es szezonban visszatért sikerei színhelyére a Renault-hoz, de nem sok babér termett neki, mielőtt 2010-re a Ferrarihoz igazolt. A vörösöknél töltött 5 szezonjából háromban is nagy esélye volt a világbajnoki címre, de mindháromszor kikapott Sebastian Vetteltől és a Red Bulltól. A 2015-ös szezonra ismét a McLarenhez vezetett az útja, ahol még a ferraris eredményeket sem tudta megismételni, a wokingiakkal csak szenvedett. Innen akasztja most szögre az F1-es sisakját az év végén.
Hogy ez végleges búcsú-e, azt talán még Alonso sem tudja, a McLaren honlapján megjelent nyilatkozatában mindenesetre sejtelmesen fogalmaz.
„Köszönettel tartozom mindenkinek a McLarennél. A szívem örökké ezzel a csapattal lesz.
Tudom, hogy erősebbek és jobbak lesznek a jövőben, és az lehet a megfelelő pillanat a számomra, hogy visszatérjek. Az igazán boldoggá tenne.
Rengeteg nagyszerű kapcsolatot építettem a McLaren szenzációs tagjaival, akik lehetővé tették számomra, hogy szélesítsem a látókörömet és más bajnokságokban is versenyezzek. Tökéletesebb versenyzőnek érzem magam, mint valaha."
„Néhány hónappal ezelőtt hoztam meg ezt a döntést, és határozott volt. Ettől függetlenül tisztelettel köszönöm Chase Carey-nek és a Liberty Mediának az erőfeszítéseket, amiket tettek, hogy meggondoljam magamat, és mindenkinek, aki ezen időszak alatt kapcsolatba lépett velem."
„Végezetül, a korábbi csapataimnak, csapattársaimnak, ellenfeleimnek, munkatársaimnak, partnereimnek, az újságíróknak és mindenkinek köszönöm, aki velem dolgozott az F1-es pályafutásom során. Különösen a rajongóimnak, világszerte. Biztos, hogy az útjaink keresztezik még egymást."
Alonso 32 győzelmet, 22 pole pozíciót és 97 dobogós helyezést ért el eddigi F1-es karrierje alatt, a McLaren idei formáját elnézve pedig kisebb csoda kellene ahhoz, hogy ezeket a számokat a szezon végéig növelni tudja. Eredményei előtt Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője is elismerő szavakkal adózott.
Fernando nemcsak a McLaren, hanem a Forma-1 egyedülálló nagykövete is.
Tizenhét éve a Forma-1-ben generációja kimagasló pilótájaként, vitathatatlanul az F1 nagyjaként egy újabb fejezetet írt a Forma-1 gazdag történelmébe."
Brown elárulta, Alonsóval nyíltan tárgyaltak az elmúlt hónapok során, így felkészültek a döntésére. Ebből egyenesen nem következik, de valószínű, hogy Alonso az IndyCarban vagy más sorozatban sem marad a McLaren pilótája, az viszont nem kizárt, hogy az USA-ban folytatja a pályafutását.
Az Indianapolis 500-ra való visszatérésre utalhat Alonso megjegyzése a rá váró nagy kihívásokkal,
hiszen a híres IndyCar-futam elsőségének elhódítása akkor sem könnyű feladat, ha Alonso 2017-ben egy csapásra versenyképesnek bizonyult a versenyen. A spanyol versenyző az autóversenyzésnek biztosan nem fordít hátat, a sportautó-világbajnokság (FIA WEC) szuperszezonja csak a 2019-es Le Mans-i 24 órás versennyel ér véget, Alonso nemrég megerősítette, hogy a vébécímre hajt.
Daniel Ricciardo átigazolása után Alonso távozása újabb fontos információ az F1 2019-es pilótakeringőjében. Az ausztrál pilóta a Renault-tól kiszorítja Carlos Sainzot, akit visszahívhat a Red Bull, de az is lehet, hogy Pierre Gaslyt léptetik elő, ebben az esetben Sainz épp Alonso helyén köthet ki a McLarennél. Ez vonzó opció lehet a wokingiak számára, Zak Brown korábban méltatta is Sainzot.