A korábbi motorhibák miatt Daniel Ricciardo kiesett a csereperiódusok előre meghatározott ritmusából és a hétvégi Olasz Nagydíjon új erőforrásra van szüksége, hogy teljesíteni tudja a szezon hátralévő futamait. Az ausztrál pilóta ezzel a mezőny végére kerül, de bízhat a továbbfejlesztett, „C” jelzésű Renault motor megnövelt teljesítményében, a megbízhatóságában viszont nem.
„A C specifikáció a jelenlegi B specifikáció evolúciója – nyilatkozta Rémi Taffin, a Renault motorfőnöke. – Sokkal erősebb, viszont lehetséges, hogy nem olyan megbízható, mint a jelenlegi generáció, ezért minden csapatunk eltérően választ. Függően az általuk használt üzemanyagtól, a javulás 0,3 másodperces tartományban van az időmérőn egy Monzához hasonló pályán.”
Taffin ezt „jelentős előrelépésnek” nevezte, a gyári csapat és a McLaren mégsem ezt választja, pedig Belgiumban és Nico Hülkenberg esetében lehetséges, hogy Olaszországban is új erőforrásokat építenek be. „Nekünk nagyon alacsony futásteljesítményű erőforrásunk lesz és a lehető legtöbbet kihozzuk belőle, a legagresszívabb üzemmódokkal [járatjuk majd] az időmérőn.”
A szakember szerint a Red Bull azért választotta Ricciardónak az új változatot, mert „olyan helyzetben vannak, hogy a teljesítményt előtérbe helyezhetik anélkül, hogy aggódniuk kellene a bajnokságban mögöttük lévők miatt.”
A Red Bull 3. helye a konstruktőri világbajnokságban lényegében borítékolható, mert a Mercedest és a Ferrari nem fogják utolérni és a gyári Renault-csapat sem veszélyes rájuk, ezért a kiesés kockáztatásával is hajthatnak esetleges futamgyőzelmekre, elsősorban továbbra is a lassabb helyszíneken, például Szingapúrban.
A Renault erőforrása idén eddig sem bizonyult megbízhatónak, különböző részegységek többször elromlottak a Red Bullnál és a gyári istállónál is. Legutóbb a Magyar Nagydíjon alakult ki szóváltás Max Verstappen kiesése után, közben a Renault átalakította a problémás MGU-K egységet, de azt mégis csak a gyári istálló használja.
Max Verstappen autójának magyarországi kiesése után, válaszolva a kifejezett elvárásokra, továbbfejlesztettük az ügyfeleink által használt változatot és megerősítettük azt
– mondta a francia szakember. – Ma viszont csak a Renault-csapat használja ezt a változatot. A McLaren és a Red Bull nem akarta elvégezni a beépítés terén szükséges változtatásokat. Felvállalták ezt a nyilvánvalóan azonosított megbízhatósági kockázatot.”