A brit származású, 37 éves Ellie Norman gyerekkorától kezdve oda van az autókért. Már 10 évesen arról álmodozott, hogy ő is Forma-1-es pilóta lesz. Ez végül nem jött össze neki, azonban így is folyamatosan kapcsolatban maradt az autóversenyzéssel, 2007-ben megszerezte a nemzeti B típusú versenyzői licenszét, azután pedig a Formula Woman sorozatban próbált szerencsét, kedvenc pályája az Oulton Park volt. „Ez egy nagyon technikás pálya, tele rengeteg olyan kanyarral, amiből az ember vakon jön ki, úgyhogy elkötelezettnek kell lenni."
A Liberty-nél komolyan veszik a feladatukat, amit mi sem bizonyít jobban, mint Ross Brawn szerződtetése a sportigazgatói posztra.
A szakember feladata kitalálni, hogy miként javíthatnak a versenyzésen a jövőben, míg Norman elismert marketing-szakemberként a termék csomagolásán dolgozik.
A brit hölgy tudja, miről beszél, hiszen ő maga is imádja a versenyzést és azt szeretné elérni, hogy a motorsport minél szélesebb közönséget ragadjon meg. „Mindig is el voltam ragadtatva az autóktól."
22 éves koromban vettem magamnak egy Porsche 968 Clubsportot. Még mindig megvan, kicseréltem a felfüggesztést és továbbfejlesztettem a fékeket.
A szüleim számára viszont ez túl sok volt. Nem értették, miért nem tettem inkább letétet egy házra, vagy valami értelmes dologra."
Úgy érzi, hogy az F1-ben az a feladata, hogy a sport hatékonyabban illeszkedjen a rajongókhoz. Ezt részben sikerült is elérnie azzal, hogy a szurkolók most már közelebb kerülhetnek a kedvenceikhez. „Ahogy leveszik a bukósisakot és kiszállnak az autóból, már egyből interjút készítünk velük."
Szeretnénk megragadni, hogy milyen atletikus ez a sport és hogy mennyire igénybe veszi a pilótákat. Felvesszük őket, amikor izzadnak és kapkodnak a levegőért.
A nyers érzelmeket mutatjuk meg a megtisztított változat helyet, ezzel igyekszünk bemutatni, hogy milyen izgalmas és zsigeri a Forma-1."
A Liberty Media által eszközölt változtatások nem túl látványosak, azonban igen fontosak. Ecclestone oszd meg és uralkodj stílusú vezetése alatt az F1-es promóterek észrevételeinek meghallgatása fel sem merült a vezetőségben.
„Korábban elképzelhetetlen lett volna egy találkozó a Forma-1 és a promóterek között – mondta Norman. – Most minden évben kétszer tartunk üléseket az összes promóter részvételével, valamint külön is találkozunk velük, hogy a 2019-es és 2020-as tervekről egyeztessünk. Megnézzük, hogy miként próbálják eladni a versenyüket, valamint, hogy hogyan tudunk segíteni a nagyobb érdeklődés megteremtése érdekében. Ha mindenben egyetértünk, az előnyös mindenki számára."
„A Liberty hosszú távra rendezkedett be, a változtatásaik pedig elkezdtek láthatóvá válni. Vannak biztató jelek, mint például a jegyeladások és a tévés közvetítések nézettségének emelkedése. Sokaknak úgy tűnhet, hogy nem történt sok változás, de ez még folyamatban van."
Ennek egyik jó példája az idei Német Nagydíj, amelyre 70.000 jegyet adtak el vasárnapra, míg két éve ez a szám csupán 57.000 volt.
Az F1 megváltoztatása nem könnyű feladat, Norman azonban nem kételkedik abban, hogy a sportágnak mekkora szüksége van rá.