A rajongók, a csapatok és a Liberty Media is elégedetlen azzal, hogy csupán öt éles előzést láthattunk a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon. A Forma-1 világbajnokság tulajdonosa ezért rendkívüli egyeztetést hívott össze szombaton Bahreinbe, amelyen az F1-es csapatok szakemberei elé terjesztik a megoldási tervüket.
A Liberty már többször hangsúlyozta, hogy fokozni szeretné az F1 látványosságát, aminek alapfeltétele, hogy az autók kialakítása több lehetőséget kínáljon az előzésre.
A soron kívüli egyeztetés azért szükséges, mert április végéig még egyszerű többséggel, május 1-jét követően viszont csak abszolút többséggel (mind a 10 csapat beleegyezésével) lehet változtatni a következő évi F1-es szabályokon.
A Liberty F1-es igazgatója, Ross Brawn még tavaly bízott meg egy szakértői munkacsoportot azzal, hogy javaslatokat fogalmazzon meg a versenyautók aerodinamikai átalakítására vonatkozóan. A Williams korábbi aerodinamikai főnöke, Jason Sommerville által vezetett csapat szerint
változtatni kell az első és hátsó szárnyak formáján, továbbá javasolják a kiegészítő aero-idomok elhagyását,
amelyeket azért szerelnek fel, hogy turbulenciát keltsenek az autó mögött. Sommerville-ék megnövelnék a hátsó légterelő fő szárnylapjának méretét, hogy hatékonyabb legyen a DRS használatakor (előzéskor). Egyszerűsítenék továbbá az első szárny formáját, ami az autó egészére, így a turbulencia csökkentése is hatással van.
„Úgy véljük, hogy a [szombaton terítékre kerülő] javaslatcsomagot már 2019-ben be akarják vezetni
– nyilatkozta egy magát megnevezni nem kívánó szakember a Motorsportnak. – Ha a jövő hónap végéig elfogadják az új szabályokat, nincs ellenemre, hogy [az új első és hátsó szárnyakat is] megvalósítsuk. Ez az egyik legfontosabb feladat, támogatom, hogy előrelépjünk [az előzések segítése] terén."
„A légörvénykeltés szempontjából az első szárny az egyik legérzékenyebb terület, de nem ez az egyetlen [neuralgikus] pont – mondta Ross Brawn az Ausztrál Nagydíj után az amerikai SiriusXM rádiónak.
Az első kerekek mögötti kiegészítő szárnyak, az egész hóbelevanc ugyanolyan érzékeny terület.
Az alvázvégződés és az autó hátsó részének aerodinamikai [kialakítása] szintén érzékeny területek."
Sűrű hétvége vár tehát az F1-es csapatokra Bahreinben, a szombat délelőtti (cikkünkben taglalt) technikai egyeztetés mellett ugyanis pénteken a 2021-től érvénybe lépő szabályzat elemeit is megvitatják a csapatfőnökökkel.