A Red Bull egyik autója, nevezetesen Max Verstappené ismét műszaki hiba miatt volt kénytelen feladni egy futamot, ezúttal a Magyar Nagydíjat. A hollandnál feltételezhetően az MGU-K mondta be az unalmast. A verseny után természetesen – mint oly sokszor a szezon során – ismét szóba került a Renault, mint az energiaitalosok motorpartnere. A Red Bull pilótája úgy érzi, két futammal a Ferrari és a Mercedes mögött járnak a fejlesztések terén.
A Forma-1 motorszállítói közül a Renault-nak van a legnehezebb dolga azon a téren, hogy a Red Bullnak nem ugyanaz az üzem- és kenőanyag beszállítója, mint a gyári istállónak, valamint a másik partnercsapat McLarennek. Utóbbi kettőnek a BP Castrollal, a bikásoknak az ExxonMobillal van szerződésük. A Renault-nak ezért a Red Bullnak szánt motorokat külön kell tesztelniük a próbapadon, az Exxon üzemanyagát és kenőanyagát használva.
Arra a kérdésre, hogy szerinte a Red Bull ugyanazt a kiszolgálást kapta-e az év során, mint a Renault és a McLaren, Verstappen így felelt:
Nehéz megmondani. Például az üzemanyag esetében már Németországban megkaphattuk volna [az újat], de csak Magyarországon kaptuk meg, mert nem voltak biztosak a megbízhatóságában.
Amikor pedig új elemek jönnek, természetesen először a gyári csapathoz kerülnek, ami logikus, de nekünk nagy kár. "
„Az ember tudja, hogy a Ferrarinál és a Mercedesnél ezeket a dolgokat azonnal bevetik, emiatt pedig egy-két futamig előnyben vannak, mielőtt a többiek is lépnek. Úgyhogy mi mindig két futammal el vagyunk maradva."
A Renault korábban azt mondta, amiatt, hogy a Red Bull más beszállítót használ, nem tudta 100%-ban kihasználni a Kanadában bevezetett második fejlesztési lépcsős motort.
Az ExxonMobil Magyarországon használt fejlesztett üzemanyaga az első újítás volt a gyártótól a szezonban, míg a BP Castrol már Barcelonában fejlesztést hozott a Renault-nak.
„Különösen most, hogy saját gyári csapatuk van, az ember mindig egy kicsit háttérbe van szorítva. Most már bizonyos az, hogy a Hondára váltás jelenleg nem nekünk kedvez, fogalmazzunk így. De így működnek ezek a dolgok, ezt mi is tudjuk, úgyhogy el kell fogadnunk."
„Remélem, hogy jól fogjuk fejleszteni az autót. A motor nehéz történet. Jobbak vagyunk a Mercedesnél és a Ferrarinál az autó terén, úgyhogy ebből a szempontból nekik kell felzárkózni."
A japánok 12 futam alatt 28 pontot gyűjtöttek, Pierre Gasly Bahreinben a negyedik, Monacóban a hetedik, a Hungaroringen pedig a hatodik helyen ért célba. Ezek voltak a gyártó eddigi legjobb eredményei a szezonban.
Összehasonlítva, tavaly a McLarennel a szezon ugyanezen szakaszában 11 pontnál jártak.
„Szerintem ígéretes a Honda teljesítménye – nyilatkozta Gasly. – Tudtuk, hogy a Hungaroring egy kicsit kevésbé motorerő-igényes, ebből a szempontból közelebb hozza a mezőnyt. A Honda fantasztikus munkát végzett az esős időmérő edzésen, a vezethetőség nagyszerű volt. Ezután a futamon sem volt semmi gondunk."
„Ez a legjobb módja volt, hogy mindenkit motiváljunk és megmutassuk, hogy van bennünk potenciál. Remélhetőleg még több teljesítményt kapunk [a Hondától] a szezon második felére."
Jövőre a Red Bull is Honda-motorokkal megy majd, így az anyacsapat szempontjából sem elhanyagolható, hogy a japánok milyen szintet érnek el 2019-re.
Nem hiszem, hogy sok gondjuk van. A legtöbbször nem sikerül jól az időmérőjük, ezért nem jelent nagy különbséget új alkatrészeket bevetniük
– mondta Verstappen. – Még mindig van pár versenyük hátra megérteni a csomagot a jövő évre, ami egy új motor lesz. Tanulnak a hibáikból, ami jó. Nem aggódom túlságosan."