Noha mostanra a többi csapat szerint is egyértelműen a Ferrarié a legjobb autó a mezőnyben, a Scuderia a Németországban és a Hungaroringen sem tudta kihasználni ezt, és mindkétszer alulmaradt a Mercedesszel szemben. Sebastian Vettel azonban nem esett kétségbe, inkább bizakodik, mivel csapata a szezon második felére is számos fejlesztést tartogat.
Akárcsak a Mercedes, a Ferrari is beveti harmadik, minden bizonnyal utolsó nagy motorfejlesztési csomagját Spában vagy Monzában, de ezen kívül is érkeznek még újítások. „Ahogy láthattuk, a mérleg nyelve egyszer az egyik, majd a másik csapat felé billen – nyilatkozta Vettel az Autosportnak. – Amennyiben ez így marad, a következetesség lesz a kulcs. Nem tettem magamnak szívességet [Németországban], de ez a versenyzés része, az ilyesmi megesik.
Tavaly szerintem azért veszítettük el a világbajnokságot, mert az autónk – fügetlenül a kiesésektől – nem volt elég gyors ahhoz, hogy felvegye a versenyt a szezon utolsó szakaszában. Ez az év eddig megmutatta, hogy az autónk jóval hatékonyabb, erősebb, és még mindig rengeteg potenciál van benne.
Elég magabiztos vagyok azt illetően, hogy az előkészületben levő fejlesztésekkel javulhatunk. Izgalmas lehet az idény második fele."
Tavaly Hamilton zsinórban három győzelemmel kezdte a szezon második részét, majd Japánban és az Egyesült Államokban is nyerni tudott, mialatt Vettel csak egyszer állhatott a dobogó tetejére.
A brit négyszeres világbajnok nem is gondol arra, hogy az idén is hasonló lehet a forgatókönyv.
„Nagyon korán van még. Nem hiszem, hogy van olyan pillanat, amikor az ember magáénak érezheti a címet. Sok minden történhet még, ami fontos, hogy továbbra is nyomás alatt tartsuk őket."
A Ferrari előnye egyértelműen az erőforrásból ered, az ellenfelek pedig továbbra sem értik, a maranellóiak miként voltak képesek ilyen rövid idő alatt ekkorát előrelépni ezen a téren. Tartja magát a vélemény, miszerint ekkora ugrást 3 évnyi fejlesztéssel lehet normális esetben elérni.
Nagyon bonyolult, nem egyértelmű helyzet ez. A jelenlegi szabályok természeténél fogva nehéz további teljesítményt kisajtolni anélkül, hogy annak ne a megbízhatóság lássa kárát
– mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – Minden egyes kísérletet, amivel növeljük a teljesítményt, a megbízhatóság terén is érvényesítenünk kell. Végső soron egy kiesés végzetes a bajnoki csata szempontjából, sokkal inkább, mint hogy elérjük-e az utolsó egy tizedes javulást a teljesítményben. Nagyon bonyolult a jelenlegi hatékonysági szinten további teljesítménynövekedést elérni, de mindenesetre kihívást jelentő cél."
Arra a kérdésre, hogy a Spában vagy Monzában várható fejlesztéssel utolérik-e a Ferrarit, Wolff azt mondta, inkább felrobbannak, minthogy ne tegyék. „Meglátjuk, hogy mit érhetünk el, és mit kell elérnünk. Jelenleg izgalmas fázisban tartunk a harmadik motorral, megpróbálunk rájönni, mekkora teljesítménynövekedést érhetünk el Spára vagy Monzára. Csak akkor tudjuk eldönteni, hogy el kell-e halasztanunk a bevezetést, amikor már ismerjük ezt a számot."