A pole pozícióból rajtolva Lewis Hamilton nyerte a Szingapúri Nagydíjat, ezzel 40 pontra növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben Sebastian Vettellel szemben. Ez az idén az eddigi legnagyobb különbség, ráadásul, ha a további hat futamon Hamilton mindig behozza az autót a 2. helyen, Vettelnek minden futamot meg kellene nyernie a világbajnoki címhez.
A sikert tovább édesíti a csapatnál, hogy Szingapúrban nyertek, egy olyan pályán, ahol az elmúlt években még akkor is megmagyarázhatatlanul visszaesett a tempójuk, amikor kilométerekkel a mezőny előtt jártak. Az idén is a Ferrarit tartották esélyesebbnek, Hamilton azonban rácáfolt erre, és fontos győzelmet szerzett nekik.
„Nagyon hosszú és nyugtalanító volt – összegezte a versenyt James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a Sky Sports műsorában. – Egy Safety Car egész végig, bármikor elvehette volna a jól megérdemelt vezetésünket." Allison láthatóan megkönnyebbült, mert a Mercedes végre egy lassabb, kanyargós pályán is sikeres tudott lenni, de elismerte, hogy már számítottak a javulásra.
Lassú megváltás volt, lassan fejlődött a teljesítményünk e téren. Az egyik legkorábbi sugallat az volt, hogy a budapesti utolsó szektorban erősek voltunk. Tavaly ott borzasztó volt a helyzetünk,
de az elmúlt 12 hónap során összeszedtük magunkat, de ehhez hatalmas erőfeszítések kellettek, mert ezt elég nagy dolog volt megváltoztatni – vélte. – A munkát Lewis végezte el, de adtunk neki egy autót, amivel ezt megtehette, és ez mindannyiunknak nagy büszkeség.” Hamiltont méltatva azt mondta, „az évnek ebben a szakaszában teljesen egy géppé változik.”
Jelentősnek nevezte az eredményt Toto Wolff csapatfőnök is, „de nem a világbajnokság miatt, hanem azért, mert kiismertük az autót Szingapúrban.” Az osztrák üzletember úgy vélte, csapata önerőből győzött, de a világbajnokság végkimenetelét még nem akarta megjósolni. „Ausztriában láthattuk, hogy egy kieséssel könnyen felzárkózhatnank, úgyhogy nem vehetjük el a lábunkat a gázpedálról.”
Továbbra is ezen a szinten kell teljesítenünk, és a bajnoki cím akkor a miénk lesz.”
Hamilton jól rajtol a pole pozícióból, szándékosan lassította a mezőnyt az első etap során, aztán a kiállás előtt fokozta a tempót, meglépett az akkor még 2. helyezett Vetteltől, akit korán kihívtak kereket cserélni, ráadásul ultralágy gumikat szereltek az autójára. Hamilton lágyakkal simán visszajött Max Verstappen elé, és később kényelmes előnnyel haladt a győzelem felé.
A brit pilóta győzelme csak egyszer forgott igazán veszélyben, amikor a lekörözött Romain Grosjean feltartotta őt, így Verstappen pillanatok alatt felzárkózott. Grosjeant később megbüntették.
„A lekörözöttek miatt érdekes lett a helyzet. Hihetetlenül nehéz volt, mert az ember már akkor érzi a légáramlatokat, amikor 5-6 másodpercre vagyunk mögöttük. Csúszkálni kezdett az autó. Nem lehet jól látni a kék zászlókat, mert nagyon sötétek, és csak a fénypaneleket lehet észlelni, de sok pilóta még arra sem igazán reagált” – mondta Hamilton a futam után.
„A 10-es kanyarban nagyon keményen kellett védekeznem és a lekörözöttekkel is versenyeztem, mert nem nagyon vették el a lábukat a pedálról. Egy pillanatra felállt a szőr a hátamon, de utána minden jól ment” – összegzett a négyszeres világbajnok, aki ötmásodperces előnyt vesztett el, de gyorsan újra növelni tudta a távolságot. Csapattársa,
Valtteri Bottas ma csak a rajtpozíciójának megfelelő 4. helyet tudta tartani. A szombati szereplésével nem volt elégedett, de kiemelte, hogy ismét több pontot szereztek a Ferrarinál.
„A tegnap nem ment túl jól, és ez a mai napot is megnehezítette. Kár érte. Nem vagyok elégedett a 4. hellyel, de csapatként több pontot szereztünk a Ferrarinál és Lewis megint legyőzte Sebastiant – összegzett. – Lewis tegnap kivételes kört futott, de én is találhattam volna még időt. Erre több mentségem egyelőre nincs. Jövő héten teljesen ki akarom ezt vizsgálni.”