Könnyen előfordulhat, hogy a Ferrari hamarosan bejelenti, jövőre nem tart igényt Kimi Räikkönen szolgálataira. Ebben az esetben a finn pilótának nem maradna hely egyetlen topcsapatban sem, így nem lenne meglepő, ha befejezné F1-es pályafutását. Na de mitől lett ennyire népszerű egy olyan versenyző, aki a vezetésen kívül semmit sem szeret a száguldó cirkuszban?
Kimi Räikkönen a maga 38 évével jelenleg a legidősebb versenyző a rajtrácson, mégis fiatalok és idősek egyaránt kedvelik, hatalmas rajongótáborral rendelkezik.
A finn pont azzal lett népszerű, hogy ki nem állhat semmit, ami nem konkrétan a versenyzéssel kapcsolatos,
médiaszerepléseit igyekszik a lehető leggyorsabban letudni, az újságírók kérdéseire pedig rendszerint unottan, sokszor egy-egy szóban válaszol.
Nem azért vagyok itt, hogy örömet okozzak az embereknek, hanem azért, hogy a saját dolgommal törődjek,
boldog legyek és remélhetőleg elérjek néhány jó eredményt. Ez a legfontosabb” – nyilatkozta egy 2013-as sajtótájékoztatón.
És mégis, egy 2017-es közvélemény-kutatás szerint akkor a harmadik legnépszerűbb pilóta volt a rajtrácson Lewis Hamilton és Fernando Alonso mögött. Csak tavaly decemberben regisztrált az Instagramra, de már az 5. legtöbb követője van a versenyzők között. A Magyar Nagydíjon még saját tribünje is volt.
„Szinte ironikus, hogy amiatt lett a leginkább népszerű, amit a legjobban utál. Ez a média- és a PR-kötelezettségek – mondta Marc Priestley, a finn pilóta korábbi mclarenes szerelője a New York Timesnak. – Garantálhatom, hogy ennek egy kis részét sem tettette.
Mindig nagyon szenvedélyes volt az autó vezetését illetően, de az egész Forma-1-ben ez volt az egyetlen dolog, ami miatt az volt. Még odáig is merészkednék, hogy a Forma-1 egyetlen más aspektusát sem szereti.
Räikkönen hozzáállása kapóra jött a Ferrarinak, a finn ugyanis nem politizál, csak a pályán zajló dolgokkal foglalkozik, ami miatt remek partnere lett Sebastian Vettelnek, a két versenyző közismerten jóban van és kijön egymással.
Priestley szerint ha Räikkönen visszavonul, a Forma-1-nek hatalmas űrt kell betöltenie a távozásával, nincs más, hozzá hasonló személyiség. „Megtörte a vállalati, már-már robotszerű pilóták imázsát. Olyan sok ilyen versenyző van. Különösen akkor nagy a nyomás a megfelelésre, ha az ember fiatal, és éppen betört a Forma-1-be. Szerintem Kimi volt az egyik utolsó, aki nem így érzett.”
A néhai Sergio Marchionne korábban lustának nevezte Räikkönent, és arra kérte, mutasson nagyobb elhivatottságot.
Priestley azonban úgy gondolja, sokan Räikkönen pályán kívül tanúsított érdektelenségét összekeverik az elhivatottság hiányával.
„Szerintem semmilyen kétség nincs az elkötelezettsége felől akkor, amikor versenyautóba ül. Én személy szerint, amikor nagyon szorosan együtt dolgoztam vele, soha nem kételkedtem ebben.”
Valójában szerintem a legtöbb pilótánál elkötelezettebb, amikor autóba ül.
Räikkönen a 2013-as Ausztrál Nagydíj óta nem nyert versenyt, és könnyen lehet, hogy már csak 7 futama maradt ismét felállni a dobogó tetejére. Korábbi szerelője szavai alapján az elszántságán nem fog múlni.