Teljes a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy ki lesz Sebastian Vettel csapattársa a következő szezontól a Ferrarinál. A nyár során egyre nyilvánvalóbb volt, hogy az olasz autógyártó néhai elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne leváltaná Kimi Räikkönent, az olasz-kanadai üzletember azonban a Német Nagydíj előtt meghalt, a paddockban pedig elterjedt, hogy az új ügyvezető megtartaná a finn pilótát.
Louis C. Camilleri az Olasz Nagydíjon lépett először az F1-es sajtó nyilvánossága elé, Räikkönent a barátjának nevezte, és azt mondta, nem döntöttek még a finn pilóta ügyében. A német Auto Bild az időmérő után arról számolt be, hogy a Ferrari új elnöke, John Elkann személyesen döntött a kérdésben, és bizalmat szavaz Charles Leclerc-nek.
Elkann állítólag tiszteletben kívánja tartani Marchionne korábbi álláspontját a pilótakérdésben. A monacói versenyző az Autosportnak megerősítette, hogy találkozott a Ferrari és a FIAT-Chrysler (FCA) új menedzsmentjével. Erre korábban nem volt példa, de nem akart ez alapján következtetést levonni.
John itt volt nemrég Michael [Manley-vel], az FCA új főnökével, hogy bemutassák nekik az egész csapatot
– mondta Leclerc. – Ez jó alkalom volt, de csak egy bemutatkozás, nem a jövőről való egyeztetés vagy ilyesmi. Marchionne úrral sohasem voltam közvetlen kapcsolatban, de akkoriban szépeket mondott rólam. Nyilvánvalóan mindig jó érzés pozitív visszajelzéseket kapni, de nem voltam vele közvetlen kapcsolatban.”
A monacói pilótát generációja egyik legtehetségesebb tagjának tartják. Nehezen kezdte a szezont, de az európai futamokon jobbnál jobb eredményeket hozott a középmezőnyben sem kiemelkedő Sauberrel, az Osztrák Nagydíj óta azonban nem tudott pontot szerezni. Azt mondta, nem tudja, mit hoz számára a jövő, azt a Ferrari főnökeinek kell eldönteniük.
Pontosan tudják, milyen versenyző vagyok, aztán majd eldöntik, hogy elég jó-e, vagy sem. Fiatal vagyok még, sok versenyt kell lefutnom, hogy tanuljak.”
„Ha eljutok [a Ferrarihoz], valóra válik az álmom, de nem nekem kell megmondani, hogy készen állok-e, vagy sem. Ők tökéletesen ismernek engem.” Elismerte, nehéz nem gondolni arra, hogy akár már jövőre a vörösök overallját viselheti, de kijelentette, próbál minden tőle telhetőt megtenni, hogy a jelenlegi feladatára összpontosítson.
Räikkönen leváltása mellett a Ferrari a szimulátorpilótáját is elveszítheti, mivel az Autosport szerint Danyiil Kvjat a legesélyesebb a Toro Rosso egyik 2019-es ülésének megszerzésére. Kvjatot korábban már kétszer kirúgták a Red Bull csapataitól, de Helmut Marko szerint az orosz pilóta „érettebb” lett és kijelentette, hogy nem akarnak Mercedes-pilótát igazolni az olasz istállóhoz.
Felmerült a Ferrari tartalékpilótája, Antonio Giovinazzi is,
azonban Marko leszögezte, hogy az olasz tehetség már nem áll rendelkezésre. „Úgy gondolom, Giovinazzi máshova megy” – mondta az osztrák veterán. Leclerc távozása esetén Giovinazzi az esélyes arra, hogy az Alfa Romeo által támogatott Sauber versenyzője legyen.