A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója 2011 óta a Pirelli, amely szívesen folytatná ezt a tevékenységét 2020 és 2023 között. Az FIA erre az időszakra kiírt tenderére azonban nem csak ő jelentkeztek, Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke ugyanis a határidő utáni napon Monzában elárulta, hogy egynél több vállalat nyújtotta be a papírokat a kiírásra.
Annyi biztos, hogy a Michelin nincs közöttük,
amely egy közleményben tájékoztatott a sportágtól való távolmaradásáról. "Alaposan tanulmányoztuk az FIA-tól kapott műszaki specifikációkat a tenderre. Örülünk, hogy elfogadták a Michelin javaslatát a 18 colos kerekre váltásra, amik a Formula E-ben is vannak. Az viszont ellentétes az erőforrás hatékonyságra és a fenntarthatóságra vonatkozó elveinkkel, hogy csupán a 2020-as szezonra fejlesszünk 13 colos gumikat, valamint hogy a teljesítménycsökkenésük is része legyen a szabályoknak" – írták.
A méretek ugyanis csak 2021-től változnak, a gumikeverékek kopására pedig meghatározott értékeket írtak elő, hogy bizonyos kilométer után mennyivel kell romlania a köridőben mért teljesítményüknek. A melegítőpaplanokat betiltják, a fejlesztésnél ezt szintén figyelembe kell venni.
Az FIA a következő két hétben áttekinti a beadott jelentkezéseket és az alkalmas jelöltekét továbbítja az F1 menedzsmentje felé, amely a kereskedelmi szempontok alapján dönt a nyertesről.
A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola azt mondta, az előző három ciklushoz képest nehezebb volt összeállítaniuk a jelentkezéshez szükséges dolgokat.
"Időbe telt a felhívás áttekintése a jelentkezési dokumentumunk elkészítése, mert rengeteg műszaki részlet volt benne. Szeptember 14-ig az FIA mindegyik jelentkezőnek válaszol, hogy alkalmas-e a gumiszállításra vagy sem. Remélem, a nyolc F1-ben töltött év után mi azok leszünk!" – nyilatkozta.
Sajtóértesülések szerint a Hankook a Pirelli egyik riválisa,
amely többek között az európai Forma-3 és a DTM gumiszállítójaként része az autósport nemzetközi vérkeringésének.