Az F1 jogtulajdonosa az idei szezontól száműzte a futamok előtt a versenyzők tábláit tartó hoszteszeket, az úgynevezett grid girlöket és gyerekeket invitál a nagydíjakra. A döntést a női egyenjogúságért küzdő szervezetek üdvözölték, nagyjából mindenki más pedig kiborult miatta, Monacóban pedig nem engedelmeskedtek, továbbra is alkalmaztak hosztokat és hoszteszeket.
Erre készülnek a hétvégén, Szingapúrban is, ahol az arab országokhoz hasonlóan az a szokás, hogy a helyi légitársaság légiutas-kísérői látják el ezt a feladatot, amit munkáltatójuk nagyon fontosnak tart.
„A légiutas-kísérőink a Singapore Airlines [SIA] márkanagykövetei és továbbra is fontos szerep jut nekik a közelgő, 2018-as Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon” – írta a vállalat szóvivője a Yahoo Lifestyle Singapore megkeresésére.
Arról nincs információ, hogy hosztok is dolgoznak-e majd a versenyen vagy csak hoszteszek,
de a lap szerint a „Singapore Girl” definíció egy „nagy presztízsű márkát” jelöl. Megkérdeztek helyi marketingszakembereket is, akik a Liberty Media megközelítésétől eltérő kontextusba helyezték a helyi grid girlök megítélését.
„A Liberty Media a szexizmus egy formájaként tekint a grid girlökre, mivel az erősen kivágott ruhák jellemzően szexuális kisugárzással bírnak – mondta a lapnak Dean Shams, a KinetiqBuzz nevű ügynökség kommunikációs stratégája. – Érthetően azt szeretnék, ha [az F1-et] haladó szellemű márkaként látnák. Az SIA és Szingapúr viszont a >Singapore Girl-t<< helyi ikonként kezeli, így
jól képviseli Szingapúr egyediségét és vendégszeretetét.”
Emeric Lau, az Immortal Singapore reklámügynökség tanácsadója rámutatott, hogy férfi légiutas-kísérőket is alkalmazni kellene a versenyen az imázs fejlesztése érdekében. Erről egyelőre nincs információ, egy kétes megítélésű „sugar baby” buli viszont kikerült a verseny hivatalos programjából, amit egy „sugar daddy-ket” közvetítő online platform szponzorál.