AUSTIN, TX - OCTOBER 19: Sean Gelael of Indonesia and Scuderia Toro Rosso prepares to drive in the garage during practice for the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 19, 2018 in Austin, United States. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X8HS3CCD1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Honda erőforrás tempója kezdi aggasztani a gyári Renault istállót, de a japánok terméke továbbra is megbízhatatlannak bizonyul.
Újabb motorcserék mellett döntött a Honda a hétvégi USA Nagydíj előtt, így Brendon Hartley már a nyolcadik, Pierre Gasly pedig a hetedik belső égésű motorjánál (ICE) jár a szezon során, míg csupán hármat lehet büntetlenül beépíteni az autókba.
Hartley autójába az ICE mellett a turbóból és MGU-H-ból is újat raktak be (ezekből hármat lehetne használni), és a hetedik MGU-K is előkerült, ebből kettő a kvóta. Gasly az ICE-ből, MGU-H-ból és turbóból a hetediket kapta, MGU-K-ból a hatodikat.
Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója szerint erre azért volt szükség, mert a Japán Nagydíj óta felfedeztek egy hibát, ami nincs összefüggésben a korábbi oszcillációkkal, és úgy vélték, hogy az a legjobb megoldás, ha inkább kicserélik az erőforrásokat. Gasly ezzel a mezőny végére kerül, Hartley pedig várhatóan a 19. helyről rajtolhat majd.
Carlos Sainz úgy véli, a versenyen a Renault még a Honda előtt jár a teljesítmény terén, de az időmérőn már nem tartja egyértelműnek a helyzetet.
„Az időmérőn szerintem tettek egy lépést előre, és ez kezd aggasztó lenne a számunkra. Mondjuk, hogy tettek egy lépést, ami bejuttatta őket a Q3-ba” – összegzett a spanyol pilóta, aki úgy véli, a Német Nagydíj óta a Renault a többi ellenféllel szemben is lemaradt a motorfejlesztés terén.
A Honda motorokat jövőre a Red Bull pilótái is megkapják, a Toro Rossónál pedig Danyiil Kvjat biztosan használhatja majd. Az olaszok másik pilótájának kilétét egyelőre homály fedi, de a Nissan Formula-E-csapatának vezetője, Jean-Paul Driot a FormulaSpy-nak lényegében megerősítette, hogy Alexander Albon lesz a befutó.
A semmiből jött az egész a múlt héten. Alex felhívott, aztán Helmut Marko is Japánból, és tudtam, hogy elindult a folyamat, ezért megoldást kell találnunk
– nyilatkozta Driot. – Hároméves szerződése volt a Nissan e.dams csapattal, sok közös tervünk volt. Ez az egész elég bonyolult, de a Nissan emberei szerintem eléggé rugalmasak voltak – vélte. – Amikor egy 22 éves versenyző lehetőséget kap a Forma-1-ben, mindannyian tudjuk, hogy ez az életük. Elég világos szerződésünk van, megtámadhattuk volna, de nem akartunk ártani egy fiatal srác pályafutásának.”
„Mindig is nagyon szorosan együtt dolgoztunk a pilótákkal, hogy segítsük őket. Amikor a Toro Rosso azt mondta, hogy őt akarják, tudtuk, hogy nehézséget fog okozni a megtartása, ezért próbáltunk közös megoldást találni a Toro Rossóval, és elengedni őt.”