Fernando Alonsónak könnyen lehet, hogy már csak négy versenye van hátra Forma-1-es pályafutásából, miután a kétszeres világbajnok jövőre nem lesz a száguldó cirkusz mezőnyének tagja. Sokan azt gondolhatnák, a spanyol mindenáron szeretné olyan jó helyen zárni a szezont, amennyire csak lehetséges, őt azonban nem érdekli, hogy az élcsapatok pilótái mögött tud-e végezni, mindössze a McLaren konstruktőri hatodik helyének megtartása lebeg a szeme előtt.
Alonso jelenleg a 10. helyen áll az összetettben, hátránya mindössze 3 pont a 7. pozíciót elfoglaló Sergio Pérez mögött. A 7. hely azért bír nagy jelentőséggel ebben az esetben, mert a mezőny két részre szakadása miatt a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull pilótái foglalják el az első hat helyet,
a hetedik helyen végző pilóta tehát egyfajta mini világbajnoknak érezheti magát, miután ő lesz a legjobb az üldözőbojból. Alonsót azonban nem motiválja mindez.
„Semmit nem jelent számomra, hogy hetedikként végezzek a bajnokságban, nincs értelme ezzel foglalkozni. Az egyetlen tervem, hogy a lehető legjobb helyre segítsem a McLarent a konstruktőrök bajnokságában. Abban talán már nem reménykedhetünk, hogy elkapjuk a Renault-t vagy a Haast, a különbség pedig versenyről versenyre csökken köztünk és a Sauber, valamint a Force India között, mert ők nagyon erősek jelenleg.
A fő célom, hogy ne hagyjuk Abu-dzabi előtt utolérni magunkat. A pilóták világbajnoksága nem érdekel."
A McLaren 58 ponttal áll a hatodik helyen, a Force India 43-mal mögötte a hetedik, utánuk a Toro Rosso jön 30, majd a Sauber 27 ponttal.
A wokingiaknak a csapatok közötti pénzek elosztása miatt van égető szüksége jelenlegi helyük megtartására, Alonsónak azonban mintha nem ez lenne a legfontosabb,
az F1-es idénnyel párhuzamosan futó sportautó-vb-t előtérbe helyezi mclarenes kötelezettségeivel szemben.
„Az egyik világbajnokságban próbálok segíteni a csapatnak a hatodik hely megszerzésében, míg a másikban a világbajnoki címért harcolok. Nincs kétség afelől, hogy hol vannak a céljaim."
A kétszeres világbajnok még a Japán Nagydíj előtt lemondóan nyilatkozott csapata fejlesztéseivel kapcsolatban, mondván míg más csapatoknál az a kérdés, hogy visznek-e fejlesztést egyik futamról a másikra, náluk a szezon eleje óta nem történtek újítások. Ez így mondjuk nem teljesen helytálló, a csapat az Orosz Nagydíjon például új hátsó szárnyat próbált ki.
Spanyolország óta nem fejlesztettünk, a fotókon és a pályán is láthatjuk, hogy a középcsapatok versenyről versenyre újításokat hoznak, miközben mi nem.
A gond tehát nem az, hogy ugyanazzal az autóval állunk-e rajthoz, mint Szocsiban, mert valójában ugyanazzal az autóval megyünk, mint tavaly, 12 hónappal ezelőtt."
A csapatot többen támadják amiatt, hogy teljesen elengedte az idei évet, az egyik újságíró például a Twitteren fejtette ki, hogy szerinte Alonso nem ilyen búcsút érdemelne, és nem érti, hogy a McLaren miért ennyire nyugodt, ahelyett, hogy tombolna és embereket küldene el a rossz eredmények miatt.
A tweetre reagált Zak Brown, a McLaren ügyvezetője, aki elmondta, nem tudnak egyik napról a másikra csodát tenni.
„A hozzászólás nem helytálló. Gyenge autót építettünk, hibákat követtünk el, amelyeket be is ismertünk. Változtattunk dolgokon, de nem könnyű egyik napról a másikra helyrehozni mindent. A férfiak és nők elképesztően keményen dolgoznak a csapatunkban, és eltökéltek a győzelem irányába."