Whiting elismerte a hibás döntést Magnussen vitatott előzéséről
![Forma-1, Japán Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas, Charles Leclerc, Sauber](https://cdn.origo.hu/2023/12/_2Jr5P4feBshjrkOuVyzGMLUAfNinIvaXfOeIzDWM9U/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzg4NjlkY2RlOTUwZDQ5ZmFhMzNhMjFkOGQ5Y2EzZGFm.webp)
A legutóbbi versenyen hozott egyik ítélettel sokan nem értettek egyet, és a hétvégi USA Nagydíj alatt az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting is belátta a felvételek többszöri tanulmányozását követően, hogy a sportfelügyelők nem a megfelelő következtetésre jutottak – jóllehet,
ezt nem a nyilvánosság előtt vallotta be, hanem a pilótáknak a péntek esti eligazításon.
A vitatott eset az egyik ügyeletes rosszfiúhoz, Kevin Magnussenhez köthető: a célegyenesben Charles Leclerc ellen próbálta védeni a pozícióját, de miután ellenfele a szélárnyékból jobbra kivágva támadásba lendült, ő is jobbra indult, amitől a két autó összeért és a hátul érkező Sauber első szárnya megsérült, a Haas pedig defektet kapott.
A sportfelügyelői testület az eset boncolása során úgy ítélte meg, hogy Magnussen legfeljebb csak egy hangyányival később kezdte jobbra tekerni a kormányt, mint Leclerc, ezért a manővere nem tekinthető leszorításnak, nem ér büntetést.
A versenyzők és a szakértők közül sem mindenki látta így, végül Whiting is erre az álláspontra jutott.
Charlie elismerte nekünk, hogy Magnussen bizonyára túl későn mozdult
– árulta el a Force India pilótája, Sergio Pérez. – Szerintem is elkésett egy picit ekkora sebességkülöbségnél, de a kis tükrökben mindig nehéz érzékelni a tempókülönbséget."
Csapattársa, Esteban Ocon ugyanígy vélekedett. "Talán lesznek változások [az ítélkezésben] – mondta. – Láttam az esetet, ugyanolyan volt, mint amikor Szocsiban értünk össze [Magnussennel]. Mindenki így látta, beleértve Kevint is, hogy ő mozdult későn, ezt elmondta Charlie-nak is."
Magnussen utólag természetesen nem kap büntetést a veszélyes manőverért.