SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 07: Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF71H and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer battle for position on track during the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 7, 2018 in Suzuka. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X4J275Y11W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A holland pilóta nem ért egyet azzal, hogy kisebb kihágásokért is ki lehet zárni a pilótákat a mezőnyből. Leclerc is beszélni akar a szabályokról.
Kifakadt az F1-ben alkalmazott büntetések, konkrétan a büntetőpontok miatt a mezőny egyik fenegyereke, Max Verstappen. A holland pilótának nem tetszik, hogy kisebb kihágásokért is lehet büntetőpontokat gyűjteni, ezekből, ha 12 összegyűlik 12 hónap alatt, az adott pilótát automatikusan eltiltják.
Amikor az Autosport arról kérdezte, hogy mit kellene tenni a büntetőpontokkal, Verstappen azt javasolta, hogy „dobják a kukába”, majd hozzátette, szerinte rögtön tiltsák el azt a pilótát, aki túl sokat hibázik. „Ehhez nem kellenek ezek a hülye büntetőpontok, nem igaz? Nem hiszem, hogy [helyes felfüggeszteni egy pilótát], ha mindig csak kis szabálysértéseket követ el, és összeszed 12 pontot.”
Verstappen úgy véli, hogy a büntetőpontok révén kétszeres megtorlásban részesül az, aki ilyet kap, és szerinte túl könnyen osztogatják a sportfelügyelők a pontokat. „Nem hiszem, hogy a Forma-1 történetében sok pilóta volt, aki megérdemelte a felfüggesztést. Az más, amikor az ember hatalmas rajtbalesetet okoz, de botrányosnak tartom, ha a pontgyűjtés miatt [kizárnak valakit].”
A Red Bull pilótája az elmúlt 12 hónap során 8 büntetőpontot kapott, ebből egyet levonnak tőle október 22-én, az USA Nagydíj utáni hétfőn. A listavezető most Romain Grosjean, 9 ponttal.
A holland versenyző mellett Charles Leclerc is kifogásolta a bíráskodást, elsősorban azért, mert nem büntették meg Kevin Magnussent, pedig a Haas pilótája Japánban pont úgy védekezett, ahogy korábban Verstappen is tette, és ezt szabállyal próbálták a későbbiekben megakadályozni. Leclerc azt mondta, a versenyzői eligazításon felhozza a témát.
„Nyilvánvaló, hogy a DRS révén sokkal nagyobb tempóval érkezünk egy másik versenyző mögé – mondta az Autosportnak. – Ilyenkor tudnunk kell, hogy mit fog tenni az elöl lévő autó, különben trükkös lesz a helyzet, de ha ez Charlie [Whitingnak] belefér, akkor nekem is rendben van. Csak tudni akarom feketén-fehéren, hogy ezt megtehetjük-e vagy sem, mert akkor az ember számít rá vagy nem.”
Leclerc kijelentette, nem ért egyet Whiting érvelésével, miszerint Magnussen nem reagált a támadásra, hanem egyszerre mozdultak.
„Ha őt azért nem büntették meg, mert tényleg úgy gondolják, az ő mozdulata nem reakció volt az enyémre, akkor azzal egyáltalán nem értek egyet – szögezte le. – Ha valami másról van szó, akkor magyarázatra van szükségem. Azzal viszont biztosan nem értek egyet, hogy ő nem arra reagált, amit én csináltam. Elég nyilvánvaló volt, hogy belenézett a tükörbe, és reagált.”