A Japán Nagydíjon vészesen lemaradni látszott a Renault a középmezőny elejétől, amennyiben pedig folytatódik a franciák rossz formája, könnyen elveszíthetik konstruktőri negyedik helyüket a folyamatosan zárkózó Haasszal szemben. Szuzukában szerencséjük volt, hogy Kevin Magnussen kiesésével csak 3 pontot buktak, Carlos Sainz szavai alapján azonban egyáltalán nincs okuk a derűlátásra az utolsó négy versenyen előtt.
A Renault motorjai főként a Red Bull kapcsán kerülnek a figyelem középpontjába az idei szezonban, az energiaitalosok egyetlen műszaki hibájuk után sem mulasztanak el belerúgni motorszállítójukba. Az egykor gyümölcsöző együttműködés mára olyan szintre jutott, hogy a franciák nem is nagyon hajlandóak szóba állni a bikásokkal.
Azonban nem csak a Red Bullt, hanem a Renault gyári csapatát is sújtja az erőforrások gyengesége, Carlos Sainz beismerte, nem számítottak rá, hogy ennyire lemaradnak a többiek mögött.
„Azt hiszem, nagyon visszaestünk a motor terén, nem számítottunk arra, hogy a Ferrari és a Mercedes ekkorát lép előre a szezon során – mondta Sainz az Autosportnak. – Azt gondoltuk, hogy a B specifikáció éppen elég lesz, de jelenleg látszik, hogy nem az. Hoztunk újításokat a kasztnira, talán az nem olyan rossz, a végsebesség terén azonban nem ott tartunk, ahol szeretnénk."
A Red Bull már Monzában bevetette a Renault C specifikációjú motorját, a franciák azonban azóta sem próbálták ki, mondván nem éri meg a teljesítményelőny a megbízhatósági kockázat miatt.
A két csapatnak más az üzem- és kenőanyag beszállítója, a gyári csapatnak a Castrol a partnere, Sainz szerint emiatt nem tudták bevetni az új motorváltozatot.
„A csapat teljesen biztos benne, hogy a mi üzemanyagunkkal nem elég megbízható az új verzió, úgyhogy teljesen megbízom bennük, bárhogy is döntenek.
Több lóerőre van szükségünk, Japánban is ez kellett volna a Q3-ba jutáshoz, a Honda megmutatta, hogy ez lehetséges."
„Nagy volt a fejlesztési verseny a szezon során, a csapat nagy erőfeszítéseket tett, hogy minden futamra hozzon új alkatrészeket, a teljesítmény terén azonban talán nem léptünk előre annyit, mint a többiek. Túl messze vagyunk attól, hogy minden futamon a Q3 biztos résztvevői legyünk.”