Keresetlen szavakkal illette korábbi munkaadóit Marcin Budkowski, a Renault ügyvezető igazgatója. A korábban a Ferrarinál és a McLarennél is megforduló szakember szerint a franciáknál sokkal nyugodtabb légkörben dolgozhat, emiatt reméli, hogy elkezdhetnek felzárkózni az élmezőnyre, arra azonban nem számít, hogy már jövőre a dobogóért harcolhatnak.
A lengyel szakember legutóbb a Renault gyári csapatához szerződésének körülményeivel hívta fel magára a figyelmet, előtte ugyanis az FIA műszaki igazgatójaként dolgozott, így hozzáférése volt a csapatok féltve őrzött adataihoz is. Nagy felzúdulást váltott ki, amikor a Renault leigazolta, mivel nem kellett letöltenie a csapatok közötti átigazolásnál szokásos kényszerszabadságát, így akár titkokat is elárulhatott volna új munkaadójának. Végül a Renault engedett a nyomásnak, és csak később, idén áprilisban állította munkába Budkowskit.
A 2019-es szezonra a Renault leigazolta Daniel Ricciardót, célja pedig, hogy megismételje korábbi F1-es sikereit újjáéledt gyári csapatával,
Budkowski azt azonban kétli, hogy a közeljövőben veszélyesek lehetnek a Ferrarira és a Mercedesre.
„Nyilvánvalóan remélem, hogy másként lesz, de lépésről lépésre kell haladnunk. Másfél másodpercre vagyunk a legjobbaktól, az olyan nagy, rendkívül szakértelemmel bíró embereket alkalmazó szervezetektől, mint a Ferrari és a Mercedes. [Nem lenne helyes] azt gondolnom, hogy képesek leszünk ledolgozni ezt a hátrányt."
Noha gyári csapat, a Renault – bár növelte a létszámot az utóbbi években – még mindig elmarad az élmenők kapacitásától. Többek között ezért sem könnyű a helyzete „Növekedtünk az elmúlt két évben, ők azonban évek óta 900 emberrel dolgoznak.
A stabilitás előnyükre vált, ezért nevetséges lenne azt mondanom, hogy jövőre meg fogjuk verni őket.
A célunk, hogy továbbra is jó ütemben fejlődjünk, és hogy őszinte legyek, valódi kihívás csökkenteni a különbséget, remélem, 2020-ban közelebb lehetünk hozzájuk, jóslatokba azonban nem bocsátkoznék, mert nem lenne értelme."
A szakember szerint a 2021-es átfogó szabályváltoztatások kínálhatnak esélyt a francia gyártónak.
„A 2021-es szezonra lehetőségként kell tekintenünk, azonban minden változtatás kockázatot is rejt egyben. A szabályok nagy mértékű változtatása kedvező nekünk, ha ez egy új kezdetet jelent."
Budkowski említett még egy tényezőt, ami a Renault-t segítheti a felzárkózásban. A csapat ügyvezető igazgatója 2002-től 2007-ig a Ferrarinál, 2007 októberétől 2014-ig pedig a McLarennél dolgozott. A Prostnál kezdte, de vélhetően nem a négyszeres világbajnok Alain Prost istállójára célzott azzal a kijelentésével, hogy jelenlegi csapatánál jóval nyugodtabb környezetben dolgozhat, mint néhány korábbi munkahelyén.
„Igazán jó csoportot alkotnak az emberek, a környezet pedig kimondottan mentes a politikától, nagyon kellemes.
Olyan, amiben az emberek az autó teljesítményével foglalkozva töltik az idejüket, nem azzal, hogy miként támadjanak mindenkit hátba.
Ez fantasztikus, sokkal jobb, mint néhány hely, ahol korábban dolgoztam."
A Red Bull és a Renault viharos szakítása, valamint az energiaitalosok motorerőt kevésbé igénylő pályákon mutatott teljesítménye is bizonyíték arra, hogy
a Renault az erőforrás terén is jócskán le van maradva a Ferrari és a Mercedes mögött. Budkowski azonban úgy véli, a kasztnijuk sem az igazi.
„Szerintem a motor és a kasztni terén is fejlődnünk kell, mert mindkettő esetében jelentős a különbség [az élcsapatokhoz képest.] Nehéz célokat kitűzni, mert az a többiek fejlődésétől is függ, de meg kell mutatnunk, hogy feljebb lépünk a középmezőnyből, el kell kezdenünk közelebb kerülni az élcsapatokhoz."
A franciák a Red Bull autóiban már Monzában bevetették harmadik, C jelű fejlesztési lépcsőjüket, és bár a teljesítményben egyértelmű javulást értek el, a megbízhatóság – mint azt Daniel Ricciardo és Max Verstappen szingapúri gondjai is mutatják – még nem az igazi. „Bizakodunk. Ez a jövő évi motorunk alapja. Remélhetőleg addig még sok fejlesztés érkezik, legalábbis ez a terv" – mondta Budkowski.
„A legutóbbi fejlesztési lépcső pozitív és előnyt jelent. Biztató a szezon hátralevő részére, valamint a saját jövőmre nézve is" – tette hozzá a jövőre már a Renault gyári csapatát erősítő Ricciardo.