2007 - Először az USA Nagydíjon látszódott kívülről feszültség közte és a McLaren között. A versenyt a zsinórban második győzelmét arató Lewis Hamilton nyerte, Alonso a futam egy pontján pedig a célegyenesben hevesen gesztikulálva adta a csapat tudtára nemtetszését, mivel szerinte a brit feltartotta őt
Vágólapra másolva!
Egy bennfentes szerint Fernando Alonso megzsarolta Ron Dennist a 2007-es Magyar Nagydíj előtt, miután Lewis Hamilton kiszúrt vele az időmérőn, de a törlesztésért őt büntették meg.
Nyílt titok, hogy Fernando Alonso és a McLaren kapcsolata viharosan alakult a 2007-es szezon során, annyira, hogy Ron Dennis a szezon végén el is bocsátotta a kétszeres világbajnokot, és a konfliktusukat csak 2014 végén rendezték. Dennis már nincs a McLarennél, és Alonso is búcsúra készül, jövőre nem indul az F1-ben.
Alonso kétszeres világbajnokként, 2007-ben csatlakozott a McLarenhez az újonc Lewis Hamilton csapattársaként, de a munkakapcsolatuk gyorsan megromlott, mivel Hamilton már néhány verseny után veszélyes lett rá, a McLaren pedig nem volt hajlandó elsőbbséget adni Alonsónak a csapaton belül. A viharos szezon eseményeit a BBC elevenítette fel.
A spanyol pilóta először a 2005-ös Brazil Nagydíj dobogóján beszélt Dennisszel az igazolásról, a brit üzletember akkor kérdezte meg tőle, hogy szeretne-e egyszer a McLarennél versenyezni. Alonso már a tél folyamán, egy évvel a Renault-val újabb világbajnoki címet hozó szezon vége előtt megállapodott a McLarennel arról, hogy 2007-től három évig náluk fog versenyezni.
Ekkor még a McLarennél sem tudták, hogy Hamilton lesz a spanyol pilóta csapattársa. Egy bennfentes szerint azonban Alonso az első pillanattól fogva éreztette, hogy ő lenne a főszereplő.
„Úgy jött, hogy királynak járó elbánásra számított – elevenítette fel egy bennfentes. – Még az apróságok terén is. Akkoriban a teszteken a kamionokban a pilóták nem tudtak elvonulni és privátban öltözni, egyszerűen egy sarokban megoldották. Ő szerintem azt várta, hogy majd lesz szobája.”
„Fernando érzelmes alkat, és az ilyen emberek azt akarják érezni, hogy velük mindig a legjobb módon bánnak, akkor is, ha ennek nincs értelme. A McLaren viszont nagyon brit, minden téren nagyon korrektek akartak lenni. Már az elejétől ment az adok-kapok, hogy őt hogyan kellene kezelni, de ez egyébként nem feltétlenül volt mindig észszerűtlen.”
Alonso és Dennis már a Bahreini Nagydíjon kénytelen volt egyezkedni a csapaton belüli viszonyokról, majd az első bomba a Monacói Nagydíjon robbant, amikor Hamilton azt sugallta, csak csapatutasítás miatt lett 2. a versenyen, Alonso mögött.
„Botrány volt – idézte fel egy névtelen informátor. – Lewis valamiért úgy érezte, hogy megnyerhette volna a versenyt, de én nem emlékszem, hogy teljes meggyőződésem lett volna, hogy ő képes lett volna erre. Én úgy emlékszem, hogy a megfelelő srác nyerte meg” – utalt arra, hogy Alonso megérdemelte a győzelmet.
A történethez hozzátartozik, hogy a McLaren előre tudta, hogy a féknyergek hajlamosak a túlmelegedésre, ezért Alonso visszavett a tempóból a verseny végén. A BBC bennfentese szerint Alonso úgy vélte, Hamilton sohasem előzte volna meg őt, viszont kockáztatták a műszaki hibát, és ezáltal a kiesést. A spanyol pilóta és brit csapattársa között azonban elszabadultak az indulatok.
A két pilóta feje fölött közben megkezdődött az F1 történetének legnagyobb ipari kémkedési botránya azzal, hogy a McLaren birtokába jutott a 2007-es Ferrari teljes műszaki dokumentációja.
Dennis sokáig kitartott amellett, hogy ez részükről csak a gyorsan kirúgott Mike Coughlan partizánakciója van, de kiderült, az információ meglétéről egyebek mellett Alonso is tudott. Mire az augusztusi Magyar Nagydíjhoz értünk, Alonso már egyre nyugtalanabbul figyelte, hogy Hamilton vezeti a világbajnokságot, futamokat nyer, ráadásul a hungaroringi időmérőn ki is szúrt vele.
Az akkori szabályok szerint a csapatoknak az időmérő utolsó szakasza előtt el kellett dönteniük, hogy az autóikat mennyi üzemanyaggal indítják a versenyen. Az időmérőn ezzel az üzemanyagszinttel kellett részt venniük, így a pilóták az utolsó köreik során voltak a leggyorsabbak, előtte csak (feleslegesen, de a szabályok miatt szükségszerűen) fogyasztották az üzemanyagot az autóikból.
A McLaren azonos üzemanyagszinttel engedte ki az autóit, de egyszerre nem tankolhattak a futamon, így rotációs rendszerben oldották meg, hogy melyik pilóta kap jobb stratégiát. A Hungaroringen Alonso kapott volna.
Hamilton viszont hamarabb hajtott ki a bokszból Alonsónál, és Dennis rádiós kérése ellenére sem engedte maga elé Alonsót a pályán. A spanyol pilóta később bevárta csapattársát a bokszban, és az utolsó mért köre előtt addig feltartotta őt a szerelőállásban, amíg Hamilton lekéste a mért kör megkezdését. A sportfelügyelők Alonsónak öthelyes rajtbüntetést adtak, így Hamiltoné lett a pole.
„A problémák már korábban kezdődtek – mondta egy forrás a BBC-nek. – Ez csak a vulkánkitörés volt, de Lewis kezdte, ezt ne felejtsük el. Ha elengedte volna Fernandót, nem lett volna robbanás.” Hamilton vasárnap délután megnyerte a versenyt, de ha Alonsón múlt volna, aligha ért volna célba a Hungaroringen.
A BBC szerint Alonso és menedzsere, Luis Garcia Abad vasárnap, néhány órával a verseny előtt találkozott Dennisszel. Alonso azt követelte, hogy Hamilton essen ki a versenyből azért, mert kifogy az autójából az üzemanyag.
A spanyol pilóta kilátásba helyezte, hogy ha ez nem történik meg, értesíti az FIA-t a kémbotrány részeként előkerült e-mailekről. Dennis félbeszakította Alonsót, behívta jobbkezét, a McLaren későbbi vezérigazgatóját, Martin Whitmarshot, és a jelenlétében is elismételtette az elhangzottakat. Alonso ezt megtette, majd Dennis kiküldte a spanyolokat a tárgyalóból.
Dennis és Whitmarsh megállapodott abban, hogy önként értesítik az FIA akkori elnökét, Max Mosley-t, és tájékoztatják a kémbotrány kapcsán felmerült új információról, és abban is egyetértettek, hogy Alonsót nem engedik versenyezni, mert nem hagyhatják, hogy zsarolja a csapatot. Mosley tanácsára azonban Dennis mégis autóba ültette a spanyol pilótát.
A McLarent néhány hét múlva az FIA 100 millió dollárra büntette a kémbotrány miatt, valamint kizárták őket a 2007-es és a 2008-as konstruktőri világbajnokságból.
Mosley a BBC-nek azt mondta, ő már a Magyar Nagydíj előtt tudott az e-mailekről, miután Alonso beszélt róluk a Renault akkori csapatfőnökének, Flavio Briatorénak, ő pedig Bernie Ecclestone-nak kotyogta ki a részleteket, Ecclestone pedig Mosley-nak árulkodott. Az ominózus összecsattanás után Abad útján Alonso visszavonta a fenyegetést, és az FIA tárgyalási jegyzőkönyve szerint ezt Dennis elfogadta.
A korabeli leiratok szerint azonban szeptemberben Dennis és Alonso már nem voltak beszélő viszonyban. Dennis a Belga Nagydíjon azt mondta: „Enyhe kifejezés, hogy Fernando és köztem extrém hideg a viszony. Az én dolgom, hogy megnyerjem a világbajnokságot, nem az, hogy szeretgessek és ölelgessek embereket. Ha nehéz a kapcsolatom valakivel, akkor ez van.”
A tárgyaláson Dennis azt mondta, kérték Alonsót, hogy jelenjen meg, ő azonban ezt nem tette meg, kötelezni pedig nem tudták erre.
A tárgyalás után, a BBC szerint Dennis és Alonso „semleges terepen” találkoztak, ahol ügyvédjeik jelenlétében felbontották a szerződésüket. A világbajnokságot végül ő és Hamilton is elbukta, az Kimi Räikkönené lett, miután a Ferrari a Brazil Nagydíjon átjátszotta neki a győzelmet, így az összesítésben 1 pont előnybe került Hamiltonnal szemben.