A Forma-1 működésének gazdasági oldalát szabályzó kereskedelmi megállapodások a 2020-as szezon végén lejárnak, és egyelőre nincs jele annak, hogy a csapatok és a jogtulajdonos Liberty Media közelednének a kiegyezéshez. Ez minden alkalommal kritikus időszak, még Bernie Ecclestone idején is az volt.
A Ferrari még a néhai Sergio Marchionne irányítása alatt élesen szembement a Liberty-vel, akkoriban a Mercedes volt a „jó zsaru”, de Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója kijelentette, ők sem hajlandók lejjebb adni a most nekik járó pénzügyi feltételekből, és továbbra is igényt tartanak azokra a bónuszokra, amelyekből a csapatok egy részének több-kevesebb jut.
„Amikor a Mercedes beszállt a Forma-1-be, nem voltunk versenyképesek és nem voltak kiváltságaink sem – mondta Wolff. – Mi kikapartuk magunkat a veremből, tudva, hogy ha sikerrel járunk, elnyerjük a jogot a kiváltságokra, és komolyan vesznek majd minket. E küzdelem hosszú évekig tartó küszködéssel járt, nagy felelősséget vállaltunk és a Daimler is befektetett, hogy ezt a státuszt elérjük.”
Az biztos, hogy nem lehet majd átnyomni rajtunk, hogy lemondjuk azokról a dolgokról, amiket az elmúlt évek során elértünk.”
A kisebb csapatok gyakran kárognak azért, mert nem tudnak versenyezni a jogdíjakból nagyobb arányban részesülő istállókkal, akik így helyzeti előnyből indulnak, ettől függetlenül meg kell jegyezni, hogy a Mercedes-csapat saját jogán is sikeres az üzleti szempontokat figyelembe véve. Wolff kijelentette, arra számít, hogy az F1-ben mindenki a saját érdekeit védi majd.
Wolff méltatta az F1 menedzsmentjét, mert Ecclestone-nal ellentétben átláthatóan tárgyalnak velük, de ettől függetlenül érdemi előrelépés egyelőre nem látszik, pedig Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke áprilisban a Forbes-nak azt mondta, néhány hónapon belül dűlőre kell jutniuk. Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója is elismerte, hogy a részvények árfolyamának is árt a helyzet.
A Concorde szerződés miatt a bizonytalanság érzése alakult ki, ami nem pozitív a részvényárfolyamra, [de] úgy gondolom, továbbra is nagyon magabiztosak maradunk.”
A Formula One Group részvényei tavaly októberben 40,73 dolláros csúcson voltak, a Morgan Stanley szerint 47 dollárt is elérhettek volna, de ennek közelébe sem jutottak, a napokban már csak 32 dollár körüli összegért kereskedtek velük. Carey irányítása alatt a jogtulajdonos költségei megnőttek, és egyelőre nem tudott időpontot mondani arra, hogy mikor rendezik a szerződéseket a csapatokkal.
A magam részéről szeretném inkább hamarabb lezárni ezt, mint később, de a dolgok, amikről egyeztetünk csak 2021-től lépnek életbe és általában segít, ha határidőket tűzünk ki
– mondta nemrég egy befektetőknek tartott tájékoztatón. – Nyilvánvaló, ha minden változás 2021-ben következik, akkor mindenki szeretné rendezni már ezt az ügyet, de nincs semmi, ami nyomást helyezne ránk azzal, hogy mondjuk, 2018. december 31-ig le kell ezt zárnunk. Én viszont már szeretném, mert úgy gondolom, az lenne számunkra az egészséges, ha a jövőre összpontosíthatnánk.”