AUSTIN, TX - OCTOBER 22: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 WO8 leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF70H on track during the United States Formula One Grand Prix at Circuit of The Americas on October 22, 2017 in Austin, Texas. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Alapvetően elégedett az F1-es szerepléssel és a sportág helyzetével a Mercedeseket gyártó Daimler AG elnöke. Dieter Zetsche szerint jó barátságot ápolnak a Ferrarival.
Az új turbókorszak 2014-es kezdete óta szinte legyőzhetetlen erőt képvisel a Mercedes az F1-ben. A csillagos márka 1993-ban tért vissza a nagydíjversenyzésbe először a Sauber majd a McLaren gyári partnereként, 2010-től viszont önálló gyári csapatként szerepelnek a mezőnyben. A sikerek eleinte nem jöttek, de az elmúlt négy évben nem találtak legyőzőre.
A Mercedes mellett 2014-ben és 2016-ban szinte labdába sem lehetett rúgni, 2015-ben és tavaly viszont a Ferrari kisebb-nagyobb nehézségeket okozott nekik, részben azért is, mert a háttérben átengedtek nekik néhány szakembert. A pályán nem kímélik egymást, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke viszont rámutatott, hogy a tárgyalóasztalnál nagyon egy húron pendülnek.
Ezt Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke sem tagadta az Autocarnak. „Mi vagyunk a jó és a rossz zsaru [a Ferrarival]. A pályán őrületes ütésváltásban vagyunk és minden tizedmásodpercért megküzdünk, de közben a Formula-1-gyel kapcsolatos gondolataink és a stratégiai lépéseink terén 100%-ig összhangban vagyunk. Jó barátságot ápolunk.”
A Mercedes-csapat menedzsmentje az új motorszabály tervezetének kihirdetésekor felvetette a távozás lehetőségét,
Zetsche azonban leszögezte: „A Formula-1-ben akarunk maradni, de annak továbbra is jelentőségteljesnek kell maradnia és pozitív irányba kell fejlődnie.” Kijelentette, szerinte az F1 „még mindig elég jó műsort csinál, de vannak benne lehetőségek és a digitális részéből sokkal többet ki lehetne hozni.”
Arra is utalt, hogy ötvözné a videójátékokat és a közvetítéseket, lehetőséget teremtene, hogy a játékosok valós időben is versenyezhessenek az igazi pilóták ellen, virtuális formában. Hozzátette, fontosnak tartja, hogy a közönség közelebb kerüljön az F1-hez és az „ne csak arról szóljon, hogy a lehető legtöbb pénzt facsarjuk ki belőle.” Zetsche viszont a pályán is izgalmakat szeretne.
Az lenne a legjobb, ha az utolsó versenyen, 1 pont előnnyel nyernénk meg a bajnokságot. Bár, amikor a pályán voltam a szezon második felében, ebben nem voltam biztos!”
– mondta. – Sikeresek akarunk lenni és azt is akarjuk, hogy ez a közeg is sikeres legyen. Ezt a dominancia nem segíti elő. Erősebb ellenfelekre van szükségünk és szabályváltozásokra, amik mindenkinek új autókat ad. Ezt a változást az előző szezon bizonyos mértékig meghozta” – vélte Zetsche.