Megindult a pilótakeringő az F1 hátországában is, miután a versenyzői ülések többsége már elkelt, mindössze a Williamsnél és a Toro Rossónál maradt egy-egy hely a mezőnyben. A McLaren és a Haas már igazolt is teszt- és fejlesztőpilótákat a 2019-es szezonra, a Ferrarinál és a Saubernél azonban egyelőre betöltetlenek ezek az állások.
A Ferrarinál különösen érdekes a helyzet, mivel Danyiil Kvjat visszatér a szimulátorból a Toro Rossóhoz, Antonio Giovinazzi pedig pont a Sauber versenyzője lesz, így legalább egy pilótára szükségük lesz. Felmerült, hogy Robert Kubica csatlakozhat hozzájuk, és a Mercedestől nemrég kiszabadult Pascal Wehrleinnel kapcsolatban is pletykálni kezdtek.
Wehrlein értékes lehet a Ferrarinak, mert jól ismeri a legnagyobb riválisuk belső működését, ráadásul a Formula E mellett maradna ideje is a feladatra. Ugyanez csak részben mondható el Marcus Ericssonról, akit Kimi Räikkönen érkezése miatt lefokoztak tartalékpilótává, ezért az IndyCarban folytatja versenyzői pályafutását, így több F1-es hétvégén sem áll majd a Sauber rendelkezésére.
A Sauber így kénytelen egy társ után nézni, de Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint nem Wehrlein lesz a megoldás.
„Őszintén, sohasem beszéltünk erről – mondta az Autosportnak. – Ha Wehrlein elvállalná a szimulátoros munkát a Ferrarinál, akkor szerintem a gyárban kell maradnia. Oké, Monzában és Monacóban meg lehet oldani. Én azt a stratégiát követném, hogy Marcus mellett fektessünk be egy fiatal pilótába, és próbáljuk felkészíteni őt a jövőre.”
Vasseur azonban elismerte, hogy nehéz olyan szabad pilótát találni, aki rendelkezik szuperlicenccel vagy az ahhoz szükséges 40 ponttal a korábbi eredményei alapján. Az viszont nem aggasztja, hogy esetleg nem lesz minden futamon tartalékpilótájuk, mert ez az idén is előfordult néhány alkalommal.
A francia szakember szerint Ericssonnak nem lesz könnyű dolga, ha esetleg beugróként kellene újra az F1-ben szerepelnie.
„Elég kemény dolog a semmittevés és a várakozás, noha Paul di Resta tavaly ezt csinálta, és elég meggyőző volt – utalt a Magyar Nagydíjra. – Nem könnyű helyzet ez. Talán az a legjobb, ha az ember a versenyzés nyomása alatt marad. Meglátjuk, hogyan alakul majd a naptár, és mi lesz a prioritás Marcus számára. Kapcsolatban marad a csapattal.”