SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 11: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer is crashed into by Esteban Ocon of France driving the (31) Sahara Force India F1 Team VJM11 Mercedes on track during the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 11, 2018 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XFYXC8MS2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Charlie Whiting védelmébe vette az F1-es sportfelügyelőket, szerinte könnyű azt mondani, hogy össze-vissza ítélkeznek, de ezt bizonyítani annál nehezebb.
Gyakran bírálat éri az F1-es sportfelügyelőket a versenyszituációk megítélése és a büntetések kiosztása miatt, a legtöbbször azt kérik számon rajtuk, hogy a büntetések nem elég következetesek, vagyis hasonló kihágásokért különböző a megtorlás.
Az F1-es nagydíjakon három fős sportfelügyelői testület dolgozik, minden alkalommal más tagokkal, de vannak visszatérő személyiségek. A panelnek az FIA F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting nem tagja, de az Abu-dzabi Nagydíjon védelmébe vette a sportfelügyelőket.
„Nem hiszem, hogy lennének feltűnő következetlenségek. Általában amikor az emberek felkeresnek ilyen véleménnyel, felkérem őket, hogy mutassanak két esetet, amikor nem voltak következetesek a döntések. Megvizsgáljuk az eseteket, de amiket néhányan egyforma eseteknek gondolnak, általában eléggé különbözők. Ilyenkor jön az alapos elemzés” – mondta a C More Max műsorában.
Pár évvel ezelőtt néhány csapat megkeresett minket a stratégiai munkacsoporton keresztül, hogy van egy egész listájuk következetlen döntésekről, 13-at emeltek ki
– elevenítette fel Whiting. – Nagyon alaposan megvizsgáltuk, és megállapítottuk, hogy csak két esetben lehetett ezt kijelenteni, a többi egyáltalán nem volt következetlen. A következetlenséget könnyű mondani, de nehéz bizonyítani. A sportfelügyelők is emberek, nem gépek. Néha előfordul, hogy dolgokat másként látnak.”
„Próbáljuk a lehető legtöbb információt nyújtani a számukra az elmúlt 5 év során történt incidensekről, kategorizálva, úgyhogy nagyon gyorsan át tudják tekinteni, meg tudják nézni, milyen büntetést szabtak ki. Könnyen le lehet vonni a következtetést [hogy a döntések nem következetesek], de nem hinném, hogy ez fair lenne.”
Az FIA nem csak az F1-ben, hanem a felügyeletük alá tartozó összes bajnokságban kielemzi a fontos eseteket,
így Sophia Flörsch makaói horrorbukását is vizsgálják, de Whiting Abu-Dzabiban azt mondta, valószínűleg nem lesz szükség gyökeres átépítésre a pályán, mindössze néhány biztonsági fejlesztést terveznek egyeztetni a helyi kormányzattal. Arra sem akart kitérni, hogy mi lett volna a glória szerepe az esetnél, ha lett volna, de a 2019-es F3-as autón már szerepel a sokat bírált fejlesztés.