HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, LECLERC Charles (mco), Alfa Romeo Sauber F1 Team C37, portrait press conference during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of England from july 5 to 8, in Silverstone, Great Britain - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton bevallottan azért fog keményebben dolgozni a télen és készül más megközelítéssel a következő idényre, hogy ne érje meglepetés a feltörekvő fiatalok, elsősorban a ferraris Charles Leclerc részéről.
A Mercedes és Lewis Hamilton mindent vitt 2018-ban, a brit pilóta ötödik világbajnoki címének megnyerésével pedig holtversenyben minden idők második legeredményesebb Forma-1-es pilótája lett. Hamilton ezzel együtt nem garantálja, hogy be fogja tudni hozni a hétszeres világbajnok Michael Schumachert, valamint felkészült, hogy a feltörekvő fiatalok miatt jövőre az ideinél is jobb teljesítményre lehet szüksége, ha címet akar védeni.
Hamilton egyetlen idei ellenfele Sebastian Vettel volt, Kimi Räikkönennek, noha legjobb szezonját futotta második ferraris karrierjében, a világbajnoki címre nem volt valós esélye. Jövőre változhat Hamilton helyzete, a Ferrarinál ugyanis ott lesz Charles Leclerc, akit sokan arra sem tartanak esélytelennek, hogy legyőzze Vettelt, valamint a Red Bull is arra számít, hogy Max Verstappen és Pierre Gasly a Honda-motor miatt képes lehet az első helyért csatázni.
Hamilton januárban lesz 34 éves, az említett versenyzők közül Leclerc és Verstappen 21, Gasly 23 évesen nehezítheti meg az életét.
„Eddigi karrierem során a saját teljesítményem most a legjobb, de mindig van tér a fejlődésre – nyilatkozta az ötszörös világbajnok. – Arra számítok, hogy ezt meg is tesszük, ez az elvárásom magammal szemben.
Lesz min dolgoznom a télen, és egy kicsit más megközelítést fogok alkalmazni. Komolyan fel kell készülnünk, mert itt vannak ezek a fiatal kölykök, Leclerc a Ferrarinál ki lesz éhezve a bizonyításra, ott van Max, aki még mindig ezért küzd,
ezért biztosra kell mennem, hogy a legjobbamat nyújtom."
A szintén hatalmas tehetségnek tartott Esteban Ocon jövőre a jelek szerint nem lesz ott a mezőnyben, és még ha sikerül is a Williamsszel mgegyeznie, versenyképes autó híján aligha jelent veszélyt Hamiltonra. A 2020-as szezonban azonban már ő is beszállhat az élmezőny csatájába, Toto Wolff legalábbis azt mondta, jó csapatban fog versenyezni, többen esélyesnek tartják Valtteri Bottas helyére a Mercedesnél. Pierre Gasly a Ferrarihoz szerződő Leclerc-rel egyetemben már 2019-ben lehetőséget kap egy topcsapatban.
A Red Bull franciája úgy érzi, nem véletlen, hogy ők hárman ennyire nagy ígéretnek számítanak.
„Azt hiszem, a mi generációnk nagyon jó Charles-lal és Estebannal, mivel 2005 óta együtt versenyzünk – mondta Gasly. – Szerintem hasznos volt mindannyiunknak, hogy évről évre egymás ellen küzdöttünk, segített a legjobbat kihozni magunkból és ezáltal erősebbek is lettünk."
Nem biztos, hogy beéri Schumacher
Hamilton a Brazil Nagydíjon pályafutása 72. futamgyőzelmét aratta, amivel 19 sikerre került Michael Schumacher 91 győzelmet számláló rekordjától. Az ötszörös világbajnok tavaly és az idén is 9 futamot nyert, Abu-dzabiban pedig 10-re növelheti az idei sikerei számát. Amennyiben ebben az ütemben halad, már 2020-ban utolérheti Schumachert, ő azonban nem foglalkozik ezzel, mondván egyáltalán nem biztos, hogy mindig ennyi versenyt fog nyerni.
„Őszintén szólva nem emlékszem a hetedik bajnoki címére. Nem túl jó a memóriám, ezért nem emlékszem, hogy mire gondoltam, amikor hetedszer is világbajnok lett – mondta Hamilton. – Ugyanakkor azt hiszem, valószínűleg mindenki úgy volt vele, hogy kicsi a valószínűsége annak, hogy valaha bárki is a közelébe fog kerülni."
Nem arról van szó, hogy lehetetlen, semmi sem az, de nem tudom, hogy mennyi ideig fogok még versenyezni. Semmi sincs kőbe vésve, nincs garancia arra, hogy mindig olyan versenyképesek leszünk, mint most,
és lehetőségünk lesz kilenc versenyt nyerni évente. Semmit sem veszek készpénznek. Természetesen küzdeni fogok és megpróbálok nyerni, és ha egyszer közel kerülök, akkor legyen, de még hosszú az út addig."